EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

maig 28 2010

L’EUTDH, líder en qualitat segons l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU)

És l’única escola de turisme universitària adscrita de Catalunya en assolir la màxima puntuació de nivell bàsic

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona (EUTDH UAB) ha estat l’única escola de turisme universitària adscrita de Catalunya en assolir la màxima puntuació de nivell bàsic en el Programa d’Avaluació Institucional de Centres Adscrits de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, AQU, els resultats del qual han estat donats a conèixer el passat mes d’abril.
Aquest Programa, elaborat en col·laboració amb la Direcció General d’Universitats i les universitats catalanes, respon a la necessitat, expressada pel Consell Interuniversitari de Catalunya, de dur a terme una avaluació institucional dels centres adscrits que hagin presentat propostes de titulacions adaptades a l’EEES (Espai Europeu d’Ensenyament Superior) de grau i postgrau.

Avaluació en dos nivells

El nivell bàsic , obligatori per a tots els centres, fixa un conjunt d’estàndards i de criteris específics de qualitat en relació amb els programes de formació, el govern del centre i els recursos humans i materials , categories que l’EUTDH satisfà plenament com a única escola de turisme a Catalunya. Els altres 3 centres que obtenen la mateixa i més alta valoració són tots escoles de disseny: Eina, també de la UAB, l’Escola Superior de Disseny, de la URL, i Bau, de la UVic.
A més, l’EUTDH ha estat avaluada també en el nivell avançat , opcional i que té com a objectiu estimular els centres a millorar la seva qualitat fins a nivells d’excel·lència , i on es considera un ventall més ampli d’àmbits d’actuació, incloent-hi la recerca i la transferència de coneixement i la implicació en la comunitat.
L’escola ha assolit uns resultats molt positius en aquest nivell, que la distancien amb diferència de la resta d’escoles avaluades que imparteixen estudis de turisme.

Adaptació integral a l’EEES

Aquesta valoració serveix de reconeixement a l’esforç fet per l’escola, que en l’actual curs acadèmic ha implementat el pla d’estudis del Grau de Turisme, del primer al quart curs, per adaptar la titulació d’una forma integral als requisits de l’EEES segons un pla dissenyat al 2008. Així, els estudiants de quart curs de Turisme de l’EUTDH que es graduïn al juny de 2010 gaudiran ja de la nova titulació de Grau per la UAB. Amb l’inici del curs acadèmic 2010-11, l’EUTDH engegarà també el curs pont, que permetrà als diplomats en Turisme accedir al títol de Grau en Turisme.

Per a més informació:

Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB
eutdh@uab.cat
www.eutdh.cat

This entry was posted on Divendres, 28 maig, 2010 at 12:44 and is filed under estudis, qualitat, Reconeixements. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.