EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

gen. 20 2010

La Universitat Autònoma de Barcelona se solidaritza amb el poble d’Haití

Posted in General |

Davant de l’emergència humanitària d’Haití, provocada pel terratrèmol del dia 12 de gener, la UAB expressa la seva solidaritat amb el poble haitià, que ha patit una catàstrofe sense precedents i que ha causat un dany enorme, encara difícil de quantificar.

Molts països pobres fan front a una situació de greu vulnerabilitat que explica els efectes terribles que una catàstrofe natural pot provocar i la dificultat per fer front a l’emergència. Més encara en el cas d’Haití, classificat com el país més pobre d’Amèrica i un dels més pobres del món.

En aquests moments, la necessitat d’Haití se centra en fer front a l’ajuda de primera necessitat, cosa que ha d’estar en mans d’entitats especialitzades i d’una manera ben coordinada. En aquest sentit, la Federació Catalana d’Organitzacions no Governamentals per al Desenvolupament (FCONGD) demana suport econòmic per a entitats d’ajut humanitari del sector, que treballen en coordinació amb el Comitè Català d’Emergències i amb la resta d’ONGD de l’Estat. Per a més informació us podeu adreçar al web de la FCONGD.

Posteriorment, una segona fase de l’emergència consistirà en la reconstrucció del país, que arribarà, malauradament, en un moment en que l’emergència d’Haití ja no tindrà el ressò mediàtic que té actualment. És en aquest segon moment que la UAB vol contribuir, amb una aportació econòmica, a la reconstrucció del país i, especialment, en el sector educatiu.

Per fer-ho, des de la Universitat es planteja fer una aportació mitjançant el fons d’emergències vinculat al Fons de Solidaritat de la Fundació Autònoma Solidària. A més, es promouen dues accions que pretenen complementar aquesta aportació:

a) Obertura d’un compte corrent a “la Caixa” (2100-0424-30-0200232352) per a que totes les persones de la comunitat universitària que ho desitgin puguin fer donacions econòmiques per ampliar la quantitat aportada per la institució.

b) Obertura d’un centre de cost específic de la UAB (número GG241135) perquè s’hi puguin fer, amb facilitat, aportacions des d’unitats, departaments, facultats, etc.

En aquests moments, encara resulta molt complicat establir comunicació amb Haití, però estem treballant per poder reprendre ben aviat els contactes amb el país i poder determinar una acció concreta de reconstrucció, que s’intentarà coordinar amb altres universitats catalanes. En el seu moment s’informarà dels fons aconseguits, de la destinació d’aquests diners i del mecanisme d’enviament i gestió.

Amb aquestes actuacions, la UAB segueix les recomanacions del protocol d’actuació de les universitats en cas d’emergències, aprovat per la Conferència de Rectors d’Universitats Espanyoles. En aquest document es destaca la necessitat d’actuar coordinadament i fer-ho en les etapes de reconstrucció.

This entry was posted on Dimecres, 20 gener, 2010 at 13:50 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.