Poemes i papers del vell bagul. «Hispània, MMX»

Més que un vers, una salutació recitable, molt inspirada en l’enèsima relectura de les Horacianes de V.A. ESTELLÉS. És més optimista del que penseu. La vaig publicar com a felicitació en un bloc jurídic el 24 de desembre del 2010, en plena crisi econòmica i de confiança del sistema. Està, també, ambientat en l’entorn universitari. Apareixen, a més, els temes propis de les crisis econòmiques cícliques: les mesures tardanes, la consciència del caos, la negociació perduda amb les centres de poder llunyans…Esperem que aquesta sigui relativament passable.

HISPÀNIA, MMX

Retornaren els soldats de les planúries gelades del Danubi,

rescalfant unes miques de carn magra i amb les crostes

resseques dels combats,

mentre l’emperador plorava borratxo

davant el fetge confirmatori de l’harúspex.

Algun bon alumne ja no pogué comprar

els llibres i en Pere va començar a treballar

en negre.

Així foren recordats aquells Nadals,

aquells dies.

Joan Amenós Álamo, desembre 2010.

***

Esta entrada ha sido publicada en Poemes i notes del vell bagul., Poemes i papers del vell bagul y etiquetada como , , . Guarda el enlace permanente.