Atmosfera i motivaci贸 d’una millora docent.

聽聽聽聽聽聽聽 Acabem de presentar la sol路licitud d鈥檜n projecte d鈥檌nnovaci贸聽 docent. Comparteixo amb vost猫s un fragment de les justificacions que hi apareixen.

聽聽聽聽聽聽聽 鈥淟es justificacions del nostre projecte s贸n les seg眉ents:

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 PRIMERA: existeix un d猫ficit en l鈥檈xpressi贸 oral dels nostres estudiants, derivada de la preemin猫ncia absoluta de les formes d鈥檃valuaci贸 escrita (test, preguntes llargues, etc.). De fet, la pr脿ctica totalitat dels estudiants admeten que no han fet mai un examen oral a la universitat. No obstant, aquesta expressi贸 茅s molt rellevant en les feines jur铆diques i tamb茅 en els processos de selecci贸 professional.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 SEGONA.-脡s convenient una adaptaci贸 de la classe magistral al nou entorn. 脡s decebedor passejar-se pels passadissos i observar com els dispositius electr貌nics (del m貌bil o de l鈥檕rdinador) guanyen la partida al millor discurs. Aix貌 no vol dir acabar amb aquesta f贸rmula tan raonable d鈥檈nsenyar, sin贸 adaptar-la.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 TERCERA.-Potser hem d鈥檃dmetre que la preocupaci贸 fonamental dels estudiants 茅s obtenir una qualificaci贸 positiva, m茅s que aprendre. Aix貌 probablement sempre ha estat aix铆, per貌 ho hem acabat refor莽ant a trav茅s de l鈥檃valuaci贸 cont铆nua i de l鈥檕bsessi贸 num猫rica de les guies docents.聽 L鈥檋onestedat ens fa tenir en compte aquesta dada i, tamb茅, la necessitat de connectar-la amb un aprenentatge real i conscient.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 QUARTA.-Aquest projecte s鈥檌nscriu en el marc del nou model docent aprovat i executat per la Facultat de Dret, per貌 tamb茅 afecta la Facultat d鈥橢con貌miques. En efecte, es far脿 en dues fases:

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 -Primer semestre: assignatura de 鈥淒ret Administratiu III鈥 del Grau en Dret. […]

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 -Segon semestre: assignatura de鈥滵ret Administratiu III鈥 d鈥橝dministraci贸 d鈥橢mpreses i Dret. […]

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Es tracta, per tant, d鈥檜n projecte que afecta:

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 -Quatre professors.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 -Dues assignatures.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 -Dues titulacions (Dret i Ade+Dret). Per aquest motiu, es demana autoritzaci贸 dels dos degans implicats.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 CINQUENA.-Els manuals de l鈥檃ssignatura han estat sempre importants en les assignatures jur铆diques. No obstant, s鈥檕bserva que, darrerament, nom茅s alguns estudiants avantatjats fan aquesta consulta. Pel contrari, una gran part d鈥檃lumnes es limita a fer una consulta a internet de p脿gines poc serioses acad猫micament. D鈥檃questa manera, es perd la visi贸 de conjunt i no es practica amb el vocabulari de la mat猫ria.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 SISENA.-El sistema que proposem ja ha estat assajat al curs 2021-2022 a les assignatures de Dret Administratiu III del Grau en Dret i d鈥橝dministraci贸 d鈥橢mpreses i Dret. Per tant, no 茅s una elucubraci贸, sin贸 que disposem ja d鈥檜na experi猫ncia pr猫via, assumida pels professors […], que ens ha perm猫s corregir alguns errors inicials. 鈥

Esta entrada ha sido publicada en Docencia., General y etiquetada como , , , . Guarda el enlace permanente.

Deja una respuesta

Tu direcci贸n de correo electr贸nico no ser谩 publicada.