Seminari de l’Àrea de Dret Administratiu. «Joves promeses» i tesis en realització.

1.-El seminari ha estat una dels “gèneres” rellevants de l’activitat universitària. En el cas del Dret Públic, ha estat fonamental, per exemple, el llegendari “Seminario de García de Enterría”, on es van formar moltes de les primeres espases del Dret Administratiu espanyol.
*

2.-Ara bé, és cert que als seminaris els hi passa una mica com s’havia dit de la novel•la. La narrativa, es comentava, era un gènere del segle XIX, amb la seva visió morosa del temps i amb uns inacabables entreteniments descriptius. El segle XX ja era inadequat per a aquestes fórmules.

Una malaltia similar pateixen els seminaris. La irrupció d’internet i dels mitjans de comunicació i, per tant, els contactes immediats o ràpids amb qualsevol part del món o amb qualsevol arxiu ha fet menys atractiva la relació amb els que són a prop. D’altra banda, el nombre de congressos, conferències, “grups de recerca” i un llarg etcètera és immens en comparació amb les jornades serenes de fa cinquanta anys. Sense oblidar, tampoc, l’augment de les exigències burocràtiques del professorat universitari (“trams” de tota mena, sexennis, triennis, quinquennis, índexs d’impacte, facultats i departaments i unitats i tot aquest vocabulari que amenaça amb un tràmit nou per a la setmana vinent).
**

...3.-No obstant, una universitat sense seminaris és com una taronja sense suc: es pot menjar, però no es pot exprimir el pensament.
Pel que fa al seminari en el que em moc –i del qual hem donat ja aquí abans algunes notícies– anoto un fragment del programa de la propera sessió (que serà dilluns 11 a les 10,30 hores). En aquest cas, se li ha donat el nom de «Joves promeses», ja que es farà la presentació d’algunes tesis doctorals en realització. Pot ser, fins i tot, una informació útil per a no universitaris:
Objectiu: donar a conèixer persones que tenen algun lligam amb l’àrea (becaris, col•laboracions esporàdiques, etc.) i que, a més, estan realitzant la seva tesi doctoral.

La finalitat es limita a una presentació bàsica dels treballs i les perspectives dels nous companys. Més endavant, però, de ben segur que podrem convocar altres sessions i seminaris per a parlar a fons d’alguna de les ponències.

Ordre del dia (hem posat primer els que estan més a prop del final):

1.-Xavier Forcadell: “L’organització territorial de Catalunya”. Tesi doctoral en fase final i d’imminent presentació.

2.-Estela Gutiérrez: “Dret d’accés a càrrec públic versus democràcia participativa en la incorporada societat digital». Tesi en plena elaboració.

3.-Oriol Caudevilla: “Land use Law in Hong Kong” (“El Dret urbanístic de Hong Kong”). Tesi en fase d’arrencada.

4.-Lina Reyes: “El principi de proporcionalitat”. Tesi en fase d’arrencada.”.

Acerca de Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Esta entrada fue publicada en Seminario Derecho Administrativo, Unidad de Derecho Administrativo y etiquetada , , , , , . Guarda el enlace permanente.