Val per la difer猫ncia de preus (protecci贸 del consumidor)

驴S贸n v脿lids els “vales” de diners en cas de canvi d’un producte en una botiga? La AP de Barcelona s’ha pronunciat en contra a la sent猫ncia de 9.10.2007 (www.laley.net, n煤m. 7061, de 21 novembre 2008) Cal tenir en compte que es tractava d’un val de compra que nom茅s servia per les botigues de la mateixa cadena, que tenia una caducitat de tres mesos i que el comprador tenia la condici贸 de consumidor. L’Audi猫ncia nega que l’acceptaci贸 del “val” comporti la ren煤ncia a la devoluci贸 de la suma representada al mateix, doncs aquesta ha de ser expresa i contundent o poder-se deduir, inequivocament i sense ambig眉etat, de fets o actes concluents. Com a fonament s’afirma el seg眉ent: “a)…No puede entenderse que el vendedor cumpla su obligaci贸n de devolver esa parte del precio inicial, que se vio reducida con la devoluci贸n de la prenda (…) m谩s cara, mediante la entrega del vale pues: a’) no es identificable el vale con el precio (y ya “nunca” ser谩 dinero efectivo, y el dinero efectivo “no caduca”); b’) se limita la libertad de compra de la consumidora, dado que con el vale solo se pueden adquirir bienes por el “importe” del vale en los establecimientos de la vendedora (…); b) la demandada impone hacerlo efectivo en su cadena de tiendas; c) y adem谩s, impone un plazo de caducidad, de 3 meses, que ni consta informado ni expresamente aceptado”.

About Carles G贸rriz L贸pez

Professor Titular de Dret Mercantil. Aficionat al cine, a la literatura i a fer esport.
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