Programa Generaci贸 Idees en Salut Mental: Concurs Final

El 21 de juny es va celebrar el concurs final del Programa de Generaci贸 d’Idees en Salut Mental i Benestar Emocional.

Els grups v脿ren presentar amb un elevator pitch les seves propostes a un jurat extern compost per Salva Gutierrez, CEO a MJN Neuroserveis, Clara Camp脿s, mentora a dHealth i fundadora del nou fons capital Assabys, la Dra. Noem铆 Robles, responsable de la CORE de Salut Mental de la UAB i el Dr. Narc铆s Cardoner, psiquiatra al Parc Taul铆-Hospital Universitari.聽 El jurat valorava la viabilitat tecnol貌gica i econ貌mica dels projectes, el grau d鈥檌nnovaci贸, l鈥檈stat de desenvolupament, el model de negoci, l鈥檈quip, la necessitat del mercat i la qualitat de la presentaci贸.

El primer premi va ser per PowerLearn, una plataforma en l铆nia per a la detecci贸 dels trastorns del neurodesenvolupament que afecten el rendiment escolar. En aquest projecte participaven investigadors de l’Hospital Vall d’Hebron, l’Institut d’Investigaci贸 en Intel路lig猫ncia Artificial, l’EUI Gimbernat i la UAB.

El segon premi va ser per NAT-FM,聽 una intervenci贸 psicol貌gica per al tractament de persones diagnosticades de fibromi脿lgia, a trav茅s del protocol NAT-FM (Natura-Aventura-Ter脿pia per a FibroMi脿lgia) i d鈥檜n programa motivacional de canvi d鈥檈stil de vida, projecte impulsat per invesigadors de la UAB, l’EUI Gimbernat i de 鈥橝g猫ncia de Qualitat i Avaluaci贸 Sanit脿ries de Catalunya (AQuAS).

El tercer premi va ser pel projecte B2 GAME, promogut pel servei d’Infermeria en Salut Mental de l’Hospital de Sant Pau, que proposaven un joc de taula per amenitzar el temps a aquests pacients disminuint aix铆 els seus nivells d’ansietat i les seves demandes al personal, a la vegada que millora la consci猫ncia de malaltia, disminueix l’estigma sobre les malalties mentals i ensenya h脿bits saludable.

A continuaci贸 la relaci贸 de tots els projectes que van participar en el concurs:

B2Game: Un joc de taula que serveixi als pacients ingressats en unitats de salut mental per amenitzar l鈥檌ngr茅s i disminuir la seva ansietat i estr猫s. A la vegada, el joc conscienciar脿 sobre les malalties per disminuir el seu estigma i ensenyar脿 h脿bits saludables.

ColorsMedic: Nou medical device d鈥櫭簊 pedi脿tric basat en els serius games, la psicologia del color i l鈥檈stimulaci贸 lum铆nica que inclou la biomonitoritzaci贸 de registres psico-fisiol貌gics per a contribuir a millorar la salut mental i el benestar infanto-juvenil.

Connecta: Una plataforma de serveis d鈥檕ci i acompanyament per a persones grans i empreses dedicades a oferir productes i serveis per a elles.

EmpaTIC: Plataforma de Jocs contra l’Estigma. Es tracta d’una plataforma online que crea i dinamitza comunitats per, no nom茅s generar acceptaci贸 entorn els problemes de salut mental, sin贸 tamb茅 per generar coneixement i millorar els protocols d’assist猫ncia.

Espai Pla莽a: Espai on-line i versi贸 App on les persones de 16 a 25 anys poden trobar eines en 脿rees com la salut, l’educaci贸 i l鈥檕ci per millorar la seva situaci贸 de malestar psicol貌gic i/o emocional. El suport es realitzar脿 per part de persones joves que han viscut situacions similars amb la supervisi贸 de professionals de l鈥櫭爉bit. Amb l鈥檕bjectiu de transcendir l鈥檈spai virtual, la persona troba resposta les 24 hores del dia.

NAT-FM: Servei d鈥檌ntervenci贸 psicol貌gica per al tractament de persones diagnosticades de fibromi脿lgia, a trav茅s del protocol NAT-FM (鈥淣atura-Aventura-Ter脿pia per a FibroMi脿lgia鈥) i d鈥檜n programa motivacional de canvi d鈥檈stil de vida.

PowerLearn: Plataforma online basada en Intel路lig猫ncia Artificial per a la r脿pida i fiable identificaci贸 i seguiment de trastorns de neurodesenvolupament que afecten el rendiment acad猫mic.

Stresset: Dispositiu d鈥檃utodiagnosi immediat i objectiu que derivar脿 la persona afectada a una app que, de forma aut貌noma i privada, proporciona tractaments personalitzats i eficients.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'inter猫s l'enlla莽 permanent.

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿.