Living Lab en Salut Mental: Resultats de l’enquesta de Benestar Emocional

Com ja us v脿rem informar fa uns dies, com a una de les primeres accions del Living Lab en Salut Mental de la UAB 茅s treballar en la detecci贸 dels aspectes relacionats amb el benestar emocional que m茅s preocupin als membres de la comunitat universit脿ria de forma que d鈥檃questa puguin sorgir un conjunt de reptes a abordar de forma col路laborativa pels col路lectius del campus.

Amb aquest motiu s’ha distribu茂t una enquesta a tots els membres del campus perqu猫 identifiquin quins aspectes o situacions interfereixen m茅s en el seu benestar emocional i en el de la resta de la comunitat. Aix铆 mateix es demanava quines possibles accions es podien fer per reduir aquest impacte negatiu sobre la nostra qualitat de vida com a habitants del campus.

Es va comptar amb un total de 255 enquestes v脿lides, de les quals el 43% van ser respostes per alumnes, el 30% per PAS i el 27% per PDI. La gran majoria dels respondents van ser dones (73%), i la mitjana d’edat dels que contestaren fou de 37,4 anys (DE: 14,4 anys).

Dels enquestats nom茅s un 2% manifesten que no detecten problemes que afectin el seu malestar emocional o el de la resta de companys, i un 3% diuen no saber quins poden ser aquests problemes.

En l铆nies generals, pel tres col路lectius del campus UAB es detecten tres aspectes que afecten a seu benestar emocional:

• les relacions interpersonals (tensions entre companys, tesions amb superiors, comunicaci贸 alumne-professor, etc)
  • l’estr猫s degut a no poder gestionar la feina del dia a dia (entrega de treballs, informes, tancaments de curs, manca de coneixement de la feina dels companys de la mateixa unitat, etc)
  • aspectes relacionats amb la log铆stica o les instal路lacions del campus (sorolls, cues als bars, accessos al campus, etc)

Algunes de les propostes per solventar aquests problemes, les que m茅s es van repetir van ser:

• Canvis en el sistemes d鈥檃valuaci贸, processos, dotaci贸 de m茅s recursos econ貌mics i humans
  • Reorganitzaci贸 horaris, pauses entre classes, coordinaci贸 entre assignatures, m茅s transpar猫ncia i informaci贸
  • Formaci贸 en gesti贸 del temps, cursos per parlar en p煤blic, t猫cniques de relaxaci贸 i control de l鈥檈str猫s, fomentar la relaci贸 entre els col路lectius, utilitzaci贸 de les figures de聽 mentors i mediadors

El proper pas ser脿 organitzar els grups participatius que seran oberts a tota la comunitat universit脿ria.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, Recerca i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'inter猫s l'enlla莽 permanent.

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *