Living Lab en Salut Mental UAB: generant espais de co-creaci贸

En l铆nia tant amb l鈥檌nter猫s d鈥檃quest curs per treballar en pro de millorar el benestar emocional de la comunitat universit脿ria sota el lema de la Festa Major de la UAB, com amb l鈥檕bjectiu que el campus de la UAB esdevingui un espai d’experimentaci贸, innovaci贸 i co-creaci贸, es posa en marxa el Living Lab en Salut Mental.

Els Living Labs s贸n ecosistemes d’innovaci贸 oberta basats en l’usuari, amb un enfocament sistem脿tic de co-creaci贸 entre aquests usuaris, els investigadors, l鈥檈mpresa i l鈥檃dministraci贸 p煤blica (els elements del model d鈥檌nnovaci贸 de la 4a H猫lix), que a m茅s permeten realitzar un prototipatge r脿pid o validaci贸 del coneixement i la tecnologia generada durant aquest proc茅s. Actualment, al campus s鈥檈stan posant en marxa els primers Fab Living Labs UAB , un a l’Escola d’Enginyeria per impulsar la fabricaci贸 digital i avan莽ada i el prototipatge, i un segon en l’脿mbit de les humanitats digitals, a la Biblioteca d’Humanitats. Amb anterioritat, la UAB ha participat en la creaci贸 del Library Living Lab de Volpelleres, a Sant Cugat.

D鈥檃questa forma, el Living Lab en Salut Mental oferir脿 un entorn d鈥檈xperimentaci贸 i de testeig en condicions reals que permeti avaluar el potencial impacte del coneixement i la tecnologia generada per la Universitat en relaci贸 al benestar emocional i la salut mental. A m茅s de fomentar les sinergies entre la recerca en Salut Mental feta a la UAB i la seva esfera i els agents externs a l’Acad猫mia, com l’administraci贸 p煤blica, empreses, prove茂dors de serveis assistencials i entitats del tercer sector que treballin amb Salut Mental, els pacients i la ciutadania. D’aquesta forma esperem promoure una recerca innovadora i basada en les necessitats de la societat, co-creada entre els principals actors implicats.

Per貌 tamb茅, durant aquest primer any promourem les accions d鈥檌nnovaci贸 i co-creaci贸 que sorgeixin des del agents del campus i que reverteixin en benefici de tota la comunitat UAB, aprofitant el marc que ens dona el lema de la Festa Major per visibilitzar i millorar la Salut Mental en el propi campus.

En aquest sentit,聽 el Living Lab en Salut Mental de la UAB treballar脿 en la detecci贸 dels aspectes relacionats amb el benestar emocional que m茅s preocupin als membres de la comunitat universit脿ria de forma que d鈥檃questa puguin sorgir un conjunt de reptes a abordar de forma col路laborativa pels col路lectius del campus que representin la 4a H猫lix (ciutadania, centres de recerca, administraci贸 i empreses). El format final de es activitats que se鈥檔 derivin podran ser variats, des de projectes de recerca competitius, treballs de final de grau o de m脿ster, fins a altres tipus d鈥檃ccions que sorgeixin d鈥檜nitats o departaments o d鈥檃ssociacions del campus.

Aquesta detecci贸 d鈥檃spectes rellevants sobre benestar emocional al campus es dur脿 a terme en diferents fases. Durant la primera s鈥檌dentificaran, mitjan莽ant una enquesta que es far脿 extensiva a tots els membres de la comunitats UAB (PAS, PDI i estudiants), aquells aspectes que considereu m茅s rellevants. Aquests aspectes seran tractats amb m茅s profunditat en una segona fase mitjan莽ant grups de treball i processos de co-creaci贸 en que participin representants de la 4a H猫lix del campus.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'inter猫s l'enlla莽 permanent.

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *