S’obre el Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya

Portal de la Recerca

El 30 de setembre es va obrir el Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya (PRC), que té com a objectiu recollir, mostrar i difondre des d’un lloc únic els resultats de la recerca produïda a les universitats catalanes, en quant a investigadors, publicacions, grups i projectes de recerca, facilitant així l’accés obert a la producció científica.

El Portal ha estat desenvolupat pel CSUC en col·laboració amb totes les universitats catalanes. La informació que hi apareix prové de les dades que contenen les aplicacions de recerca de les diferents universitats (en el cas de la UAB, Eina). Es tracta d’un projecte encara en evolució: se segueix treballant per incorporar-hi més dades i millorar les que ja hi apareixen.

Perquè un investigador aparegui al Portal cal que compleixi dos requisits: tenir un codi ORCID (i que aquest estigui informat a Eina) i tenir alguna activitat de recerca associada (una publicació, participar en un projecte d’investigació, formar part d’un grup de recerca vigent o haver dirigit o llegit alguna tesi).

La UAB ha publicat una pàgina web amb informació sobre el PRC i un apartat de preguntes freqüents. Allà hi trobareu una adreça i un telèfon de contacte on adreçar els vostres comentaris i suggeriments.

ACTUALITZAT 11/10/16: Notícia publicada el 6 d’octubre al Blog del CSUC