Inauguració de l’exposició del Fons Bibliogràfic Daniel Jones

Daniel JonesDilluns 1 de febrer la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General inaugurarà l’exposició del Fons Bibliogràfic Daniel Jones. L’acte se celebrarà a la planta baixa de la Biblioteca, a les 12 h.

El fons inclou 5.400 llibres i 358 títols de revistes, procedents de la biblioteca personal de Daniel E. Jones. Recull gran quantitat d’estudis sobre Història i Economia de la Comunicació a Catalunya, a Espanya i a Llatinoamèrica. L’important nombre de documents de finals del segle XIX i principis del XX enriqueix la nostra biblioteca i, alhora, ens mostra la faceta de bibliòfil del professor Jones.

El Fons Jones constitueix un llegat de la família del que fou estudiant i professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB durant cinc lustres. La gestió d’aquesta donació ha estat promoguda pel Grup de Recerca en Estructura i Polítiques de Comunicació, del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB.

L’exposició es podrà visitar durant tot el mes de febrer.

Més informació

Daniel E. Jones (1950-2007) es va llicenciar i doctorar en Periodisme a la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, de la qual també va ser professor. A la biblioteca trobareu bona part de les seves obres publicades. El Grup de Recerca en Estructura i Polítiques de Comunicació Daniel Jones s’anomena així en memòria seva.

El setembre de 2014 la Biblioteca va parlar sobre la donació de la seva biblioteca particular en un article que podeu llegir a la revista Biblioteca Informacions i en aquest mateix blog.

El mateix 1 de febrer, a les 19 h, es presentarà el llibre Industrias de la comunicación y la cultura en España y Cataluña, que recull una selecció d’alguns dels seus millors treballs, anteriorment publicats en diversos llibres i revistes. L’acte tindrà lloc a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL, de la qual Daniel Jones també va ser docent. Podeu trobar aquest llibre, editat per les professores Isabel Fernández Alonso i Maria Corominas, a la Biblioteca.