Acte “Refugiats a Europa” a la UAB, 10 de desembre

Jornada Refugiats a EuropaLa Fundació Autònoma Solidària (FAS) i Cultura en Viu de la UAB organitzen el proper dijous 10 de desembre, coincidint amb el Dia Mundial dels Drets Humans, l’acte “Refugiats a Europa. Mirades del present cap al futur”.

Es farà a la Sala Teatre de l’Edifici Àgora (Plaça Cívica del Campus UAB), a les 14 h. Per assistir-hi cal inscriure’s en aquest formulari.

Hi participaran:

Pamela Urrutia de l’Escola de Cultura de Pau, especialitzada en l’anàlisi dels conflictes armats, crisis sociopolítiques i processos de pau al nord d’Àfrica i Orient Mitjà (MENA), que parlarà sobre el conflicte que desencadena el fenomen dels refugiats, la guerra a Síria, i en farà una anàlisi des d’una perspectiva de gènere

Andrés Mourenza, periodista freelance entre Istambul i Atenes, que oferirà una anàlisi de la tasca dels mitjans de comunicació en situacions concretes a Turquia, Grècia o Xipre

Miquel Pajares, membre de la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CEAR), doctor en Antropologia Social, investigador en el Grup de Recerca sobre Exclusió i Control Social de la UB i autor de diversos llibres, que parlarà del context específic d’acollida actualment a la UE i a Catalunya.

Modera: Xavier Giró, professor de periodisme polític de la UAB i director del grup de recerca Observatori de la Cobertura de Conflictes (OCC)

La UAB participa en la iniciativa #UniversitatsRefugi, impulsada conjuntament per totes les universitats públiques catalanes i l’ACUP, basada en la promoció d’accions i activitats de sensibilització, així com accions de suport i acollida de les persones refugiades.

Més informació a la pàgina web de la Fundació Autònoma Solidària, que ha estat la font d’aquesta notícia