Novetats en DVD

Us presentem els documentals destacats d’aquest mes. Però si us agraden més les pel·lícules o sèries de televisió mireu les imatges al final d’aquest post. Teniu on escollir!

CitizenfourCitizen four / Laura Poitras, 2014. Guanyador de l’Òscar al millor documental. Inclou diverses entrevistes a Edward Snowden sobre la xarxa de vigilància il·legal dirigida per la NSA.La sal de la tierra

La Sal de la Tierra / Wim Wenders, 2014. Sobre l’exposició fotogràfica “Génesis” del reporter Sebastião Salgado (vegeu el post sobre la concessió del premi Ítaca 2014 al fotògraf). El documental va estar nominat a l’Òscar i va guanyar el Cèsar al millor documental i 3 premis a Cannes.

La imágenes perdidasLas imágenes perdidas / Juan Pinzás, 2010.  El director  Juan Pinzás viatja de Madrid a Galícia a la recerca d’unes imatges perdudes filmades als anys 80. Pel camí es troba amb personatges com l’actor i director Paul Naschy

Electric Boogaloo: la loca historia de Cannon Films / Mark Hartley, 2014. Documental sobre l’ascens i caiguda de Cannon Films, un estudi de cinema que va produir una línia de pel·lícules de baix pressupost, sota la direcció de Menahem Golan i Yoram Globus, dos cosins israelians apassionats del cinema que van canviar la forma de fer i comercialitzar pel·lícules.

Sólo para supervivientes: la historia de El Víbora / Guillermo A. Chaia, 2013. Història, a partir d’entrevistes,  d’aquesta revista de còmics que des de 1979 a 2003 va ser la principal representant de la línia “chunga” del còmic espanyol i on van publicar dibuixants com Nazario, Max, Mariscal, Gallardo, Mauro Entrialgo, Miguel Ángel Martín, etc.

Confesiones de un banquero / Marc Bauder, 2013.  Premi al millor documental als European Film Awards, on un ex-banquer explica l’entrellat dels grans bancs d’inversions.

La cueva de los sueños olvidados / Werner Herzog, 2010.  Herzog filma en 3D dins de la Cova de Chauvet, al sud de França, i  captura les creacions pictòriques més antigues del món al seu entorn natural.