Disseny de diaris i revistes, una exposició

Cartell Disseny de Diaris i RevistesTot el que hi ha de visual en un diari o en qualsevol altra publicació és disseny.

La part essencial, quan es valoren els treballs de disseny, és la narració visual, amb la fotografia, els gràfics, la direcció d’art… Als diaris i revistes millor dissenyats, els dissenyadors i editors tracten de transmetre com anar més enllà a l’hora de crear la publicació, mantenint una veu editorial clara i amplificant el periodisme tant visual com escrit.

El disseny periodístic s’ha convertit en un agent invisible d’aquest procés de comunicació que els mitjans fan servir per transmetre de manera més eficaç els seus missatges. Ni el color, ni les fotografies/infografies o les tipografies juntament amb la superfície que es dedica a un article o la posició dins d’una pàgina són elements casuals. Formen part del disseny periodístic que fa que la visualització de la informació sigui més efectiva.

El creixement de la indústria i la competència han transformat les portades en una eina de màrqueting. Amb el temps les portades donen personalitat i marca als diaris i revistes. Avui, immersos en la cultura de la imatge, els diaris i revistes, a través del disseny, capten i retenen l’atenció dels seus lectors amb una presentació atractiva dels seus continguts. Davant l’empenta dels suports digitals, si les publicacions en paper volen mantenir-se, hauran de tenir un bon disseny. Tal com els diaris i revistes digitals, cada dia estan més preocupats per oferir als seus lectors webs ben dissenyades i atractives.

Des del 7 d’octubre, trobareu a les vitrines del vestíbul de la Biblioteca de Comunicació una selecció bibliogràfica sobre el disseny de diaris i revistes. Si esteu interessats en tenir un llistat dels llibres exposats podeu demanar-lo a través del servei Pregunt@.

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.