Nou recurs: ProQuest Dissertations & Theses Global

La biblioteca digital augmenta considerablement el nombre de tesis disponibles a text complet

ProQuest Dissertations and Theses Global

Fins l’any passat disposàvem d’una subscripció a ProQuest Dissertations & Theses amb accés limitat als resums, de manera que si volíem consultar el text complet d’un document l’havíem de demanar. Aquest any hem millorat la subscripció i tenim també disponible el text complet de 1.7 milions de tesis.

Ara a ProQuest Dissertations & Theses Global hi podem trobar:

• Citacions bibliogràfiques de tesis publicades des del 1637 fins 1980
  • Citacions bibliogràfiques i resums de les tesis publicades entre 1980 i 1997
  • Text complet de la majoria de tesis publicades a partir del 1997

Amb aquesta nova subscripció disposem d’un enorme nombre de tesis a text complet i consolidem la nostra col·lecció de tesis d’àmbit internacional, completant així la informació dels repositoris TDX i TESEO, d’àmbit català i espanyol, respectivament.

ProQuest Dissertations & Theses Global és un recurs molt útil per ajudar els investigadors i estudiants a enfocar la seva recerca, ja que permet disposar d’una fotografia actualitzada dels treballs acadèmics que s’estan fent en les diferents àrees de coneixement. I pot resultar un recurs bàsic en l’àmbit de les humanitats, on la publicació a revistes científiques no és tan representativa.

Aquesta base de dades es pot consultar a la plataforma de ProQuest i també es poden recuperar els resultats des de Trobador+. Recordeu que si us connecteu des de fora de la UAB cal que utilitzeu el servei ARE-Accés als Recursos Electrònics.

Notícia original publicada a la web del Servei de Biblioteques el 25 de febrer de 2015

Curiositat

No ens hem pogut resistir a esbrinar quina és la tesi de 1637 la citació de la qual està inclosa a la base de dades. Ha resultat ser:

Stover, Johannes. Definitiones ivris pavcae. Groningen: Rijksuniversiteit, 1637. Registre