Recomanem: Information management in communication

Alemany Martínez, Dolores. Information management in communication. Alicante: Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social, 2014

Hem conegut la publicació d’aquest material docent, elaborat per la professora Dolores Alemany de la Universitat d’Alacant, que es pot consultar lliurement al dipòsit digital d’aquesta institució.

El material, una compilació de recursos documentals, en anglès, s’adreça especialment a estudiants del grau de Publicitat i Relacions Públiques -concretament als alumnes de 3r curs, que en un futur proper hauran de presentar el seu Treball de Fi de Grau-. El seu objectiu és ser una eina de referència que permeti als lectors identificar i conèixer fonts d’informació de qualitat que els siguin útils en la seva recerca.

Una primera part aborda de manera més teòrica les fonts d’informació, tractant aspectes com la història de la documentació i la classificació de les fonts. També es parla de la cerca d’informació (començant per les estratègies de cerca), i s’ofereix una recopilació de recursos diversos: catàlegs, bases de dades, plataformes de llibres electrònics, biblioteques digitals, etc. Cada recurs és comentat i valorat.

La segona part tracta la documentació aplicada a la recerca en publicitat, i per això es ressenyen recursos especialitzats com ara bases de dades, plataformes de revistes electròniques, revistes, pàgines web i obres de referència.

Al llarg del treball també s’expliquen altres elements que contribueixen a donar una visió global de les fonts d’informació: la publicació en accés obert i les llicències Creative Commons, el factor d’impacte i altres mecanismes d’avaluació de revistes i els sistemes d’identificació de la indústria editorial, per citar-ne alguns.

En voleu saber més?

Recursos digitals en Publicitat i Relacions Públiques. Presentació dels principals recursos digitals sobre publicitat i relacions públiques que es poden consultar a la UAB. Material elaborat per la Biblioteca.