Impacte de les revistes de comunicació. Article recomanat

Delgado, Emilio; Repiso, Rafael. “El impacto de las revistas de comunicación: comparando Google Scholar Metrics, Web of Science y Scopus”, Comunicar, 41 (2013). (DOI: 10.3916/C41-2013-04)

La revista Comunicar dedica el seu últim número, el 41, a la recerca en comunicació. Està previst que es publiqui durant el juliol de 2013, però els articles acceptats ja es poden consultar, en versió preprint, a la pàgina web de la revista.

L’article que us recomanem està signat per Emilio Delgado (catedràtic de la Universidad de Granada) i Rafael Repiso (professor de la Escuela Superior de Comunicación ESCO-ESNA de Granada). El seu punt de partida és la comparació de la cobertura de revistes de comunicació que fan tres bases de dades: Google Scholar Metrics, Web of Science (de Thomson Reuters) i Scopus (d’Elsevier), i dels rànquings que s’estableixen a partir dels seus càlculs bibliomètrics.

Google Scholar Metrics, l’eina de Google que es va posar en marxa l’abril de 2012, sembla haver nascut per fer la competència als altres dos productes, molt més veterans i reputats –tot i que també força controvertits. L’estudi tracta d’esbrinar fins a quin punt aquest és un recurs fiable, capaç d’identificar les principals revistes de comunicació, avaluar correctament el seu impacte i oferir uns resultats tan vàlids com els de les altres dues bases de dades.

Comunicar