55 científics becats pel Consell Europeu de Recerca (ERC) rebran una beca Proof of Concept, és a dir, un  finançament extra per explorar el potencial comercial dels seus resultats de recerca. Tres dels científics seleccionats estan fent recerca a Catalunya, es tracta d’Antoni Ivorra, de la Universitat Pompeu Fabra;  Manuel Serrano, de l’Institut de Recerca Biomèdica; i Mariano Campoy-Quílez de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona ICMAB-CSIC

Les beques Proof of concept estan dotades amb 150.00 euros cada una i es tracta d’un finançament extra que es pot fer servir, per exemple, per explorar possibilitats comercials, preparar patents o verificar la viabilitat dels conceptes científics.

Les noves beques s’han destinat a científics d’onze països diferents: Àustria (1); Bèlgica (6), Alemanya (8), França (8), Israel (2), Itàlia (5), Països Baixos (7), Espanya (6), Suècia (2), Suïssa (2) i Regne Unit (8).

Més de 100 investigadors han rebut una Proof of Concept des del 2011. Aquest ajut només està obert per a investigadors que ja hagin estat becats prèviament per l’ERC. L’anunci d’avui correspon a la segona convocatòria d’aquest any  en la qual l’ERC va avaluar 172 sol·licituds. El pressupost per a tot el 2020 és de 25 milions d’euros.

Rerefons

El Consell Europeu de Recerca es va fundar el 2007 i és la primera organització de finançament per a la recerca puntera i d’excel·lència. Cada any selecciona i finança els millors investigadors de totes les edats i nacionalitats per dur a terme projectes a Europa. L’ERC també treballa per atraure investigadors d’altres regions del món a Europa. A dia d’avui l’ERC ha finançat gairebé 10.000 investigadors en diferents etapes de la seva carrera. Ofereix quatre beques: Starting, consolidator, Advanced i Synergy.

L’ERC compta amb un pressupost de 13.000 milions d’euros pels anys 2014-2020 i forma part del programa Horitzó 2020.