Des de l’1 de juliol de 2020, la nova plataforma d’Europass proporciona als estudiants i treballadors eines i informació útils, que els ajudaran a gestionar la seva carrera professional.

Europass és una de les 12 accions emblemàtiques de l’Agenda de Capacitats Europea que es va adoptar el mateix dia. Amb el llançament d’aquesta plataforma, la Comissió està donant un primer pas per complir l’ambició de l’Agenda de fer realitat l’aprenentatge al llarg de la vida.

Què ofereix?

Els estudiants i treballadors poden registrar-se i crear un projecte per registrar totes les seves habilitats, qualificacions, interessos i experiències. A partir d’això, els usuaris rebran suggeriments a mida de cursos i feines (a través d’EURES) a la seva cartera.

Si volen sol·licitar oportunitats, els usuaris poden preparar currículums i cartes de presentació mitjançant el nou editor en línia. També poden optar per afegir fitxers (documents, diplomes, imatges) a una biblioteca personal perquè la informació i els documents estiguin disponibles en un lloc segur.

Els usuaris també poden compartir un enllaç al seu programa amb els empresaris, els contractistes i els serveis d’ocupació per a assessorament i suport a la seva carrera professional.

A més de noves eines, els estudiants i treballadors de tota Europa també poden accedir a informació rellevant sobre l’aprenentatge i el treball a Europa, inclosos enllaços a serveis nacionals proporcionats pels Estats membres.

Més informació: