Notícies

Acord per facilitar l’accés en línia a continguts de ràdio i televisió a través de les fronteres Gràcies a les noves normes serà més fàcil per a les entitats europees de radiodifusió fer que alguns dels seus programes estiguin disponibles a la televisió en directe o en serveis en diferit en línia. A més, aquestes normes simplificaran la distribució de més canals de ràdio i televisió per part dels operadors de retransmissió. Aquest acord suposa un important pas cap a un mercat únic Digital en ple funcionament. (RAPID)

‘Cold War’ arrasa als premis del cinema europeu L’espanyola ‘Un dia més amb vida’, millor film animat a la gala celebrada a Sevilla
+inf: eitb.eus ; European Film Academy

Anunciats els 383 projectes que participaran en el Premi d’Arquitectura Contemporània de la UE 2019 (CE BCN)#f6f8d5

La Comissió traça un seguit d’accions perquè el patrimoni cultural segueixi sent prioritari en l’agenda política Durant l’Any Europeu del Patrimoni Cultural, més de 6,2 milions de persones han participat en més de 11 700 actes organitzats en trenta-set països. Per garantir que l’Any Europeu tingui un impacte durador després de 2018, la Comissió ha presentat 60 accions relacionades amb la promoció i la protecció del patrimoni cultural a llarg termini. (RAPID)

Acord sobre mesures dràstiques contra el comerç il·lícit de béns culturals, en particular quan contribueix a finançar el terrorisme (RAPID)

Matera, al cor de la cultura europea el 2019 (Euronews)

Burgos presentarà una candidatura basada en els seus orígens al títol de Capital Europea de la Cultura a 2031 (20minutos)

Legislació i treballs preparatoris

Comunicació de la Comissió (…) Accés transfronterer a la televisió de pagament DO C 460 de 2018.12.21, p

Conclusions del Consell sobre el Pla de treball en matèria de cultura 2019-2022 DO C 460 de 2018.12.21

Jurisprudència

Estadístiques

Guia d’estadístiques de cultura – edició 2018 (Eurostat)