Notícies

Eurobaròmetre: 4 de cada 5 ciutadans de la UE donen suport al sector privat en la cooperació al desenvolupament (CE)

La Comissió ha proposat una Aliança Àfrica-Europa per unes inversions i una ocupació sostenibles (RAPID)

La Unió Europea i les Nacions Unides uneixen forces per acabar amb el feminicidi a Amèrica Llatina amb la Iniciativa Spotlight (RAPID)

UE i FAO reforcen la seva associació per augmentar la capacitat de recuperació de milions de persones que pateixen crisis severes, i sovint prolongades o recurrents, d’aliments a tot el món. (RAPID)

9 milions a millorar la preparació davant desastres naturals al sud d’Àfrica (Europa Press

La Comissió signa un memoràndum d’un milió d’euros a Ucraïna, en assistència macrofinancera, per donar suport a les reformes (RAPID)

Nou programa de 30 milions d’euros per proporcionar llet a 350.000 nens sirians  (RAPID)

La UE ajuda a les víctimes de les inundacions a l’estat indi de Kerala (EC)

26,5 milions d’euros per respondre a la crisi humanitària a la Rep. Centreafricana (RAPID)

138 milions d’euros en recursos humanitaris i de desenvolupament per a la regió de l’Est del Xàfex a l’Àfrica
 (RAPID)

La UE mobilitza 6 milions d’euros per a la preparació davant els riscos de  desastres en el sud i el sud-est asiàtic (RAPID)

Bibliografia

A humanitarian mission in line with human rights? Assessing Sophia, the EU’s naval response to the migration crisis by Marianne Riddervold (European Security, 30 Mar 2018)

El hambre no importa por Martín Caparrós (The New York Times, 13.9.2018)

Macroeconomía y objetivos de desarrollo sostenible: una propuesta para la coordinación de políticas económicas y la reducción de las desigualdades / Jorge Carrera (Real Instituto Elcano DT 16/2018)

¿Una nueva agenda? La narrativa de la seguridad en el discurso europeo del desarrollo / Iliana Olivié y Aitor Pérez (Real Instituto Elcano, ARI 105/2018)

Legislació

Informe anual sobre l’execució de la iniciativa «Voluntaris d’Ajuda de la UE» el 2017

Convocatòries

Convocatòria de propostes 2018 –  Cos Europeu de Solidaritat