Amb motiu de la celebraci贸 del Dia d鈥橢uropa, el passat dimecres 9 de maig, va tenir lloc a la sala d鈥檃ctes de la Facultat de Ci猫ncies Pol铆tiques i Sociologia de la UAB una jornada amb 260 estudiants de secund脿ria del seg眉ents centres:

Els alumnes de 4t d鈥橢SO i 1r de Batxillerat, inscrits mitjan莽ant els Tallers Arg贸 de l’Institut de Ci猫ncies de l’Educaci贸, van poder gaudir d鈥檜n programa molt complet que tenia per objectiu ampliar els seus coneixements sobre el funcionament de la UE.

L鈥檃cte va iniciar-se amb la pon猫ncia de la Sra. Laura Rahola, cap de premsa de la Representaci贸 de la Comissi贸 Europea a Barcelona, encarregada d鈥檈xposar les principals caracter铆stiques de la Uni贸 d鈥檜na manera din脿mica i adequada al jovent, fet que va captar l鈥檃tenci贸 de tots i cadascun d鈥檈lls. Va partir del motiu de naixement de la UE i va seguir cap a les institucions i els seus representants.

A continuaci贸, l鈥Aida Galan, estudiant en pr脿ctiques al CDE, va fer una explicaci贸 d鈥檃ll貌 que ofereix el centre als estudiants, recordant que es pot fer 煤s de l鈥檈spai com a sala d鈥檈studi; que es poden fer consultes i demanar suport per a la realitzaci贸 de Treballs de Recerca, etc. Sense oblidar que es disposa d鈥檜n web tem脿tic amb un ampli material sobre com explicar la UE als instituts, dirigit al professorat.

En acabar les dues intervencions, va tenir lloc una pausa descans, on el programa “El Pregoner“, de Matar贸 R脿dio, va aprofitar per a recollir les impressions dels organitzadors i col路laboradors de l鈥檃ctivitat fins el moment, publicades al seu especial pel Dia d鈥橢uropa. Les podeu escoltar al  podcast (18′).

Per acabar la jornada d鈥檜na manera divertida, el doctorand del Departament de Geografia, Francesco Camonita, va dirigir un joc de la Uni贸 en angl猫s, implicant a tots els assistents amb preguntes molt variades, algunes d鈥檈lles relacionades amb les anteriors pon猫ncies, fet que va despertar la motivaci贸 dels estudiants, que, quan contestaven correctament, rebien un present a escollir del Parlament Europeu o de la Universitat Aut貌noma de Barcelona. A m茅s, tots els alumnes assistents es van portar tamb茅 una bossa amb regals de la UE que ens va facilitar la Representaci贸 de la Comissi贸 Europea a Barcelona.

Va ser, sens dubte, un dia molt profit贸s. A facebook podreu veure algunes fotografies.