EU Workshop al CDE

BeFunky CollageEl Centre de Documentació Europea ha desenvolupat un projecte per donar suport al Máster Oficial d’Integració Europea. Es tracta d’un taller pràctic en el qual cada setmana – concretament els dimarts i dijous de 10:00h a 14:00h – s’explora un tema diferent sobre el procés d’integració europea.

El Campus Virtual de la UAB ha sigut l’eina emprada per al disseny dels 7 mòduls que els alumnes hauran de realitzar durant els mesos de novembre i desembre. Cada mòdul és una combinació de lectures, vídeos i qüestionaris, agrupats en subtemes.

En aquest escenari, la presència de dos estudiants en pràctiques, Susana García Cornejo Lozano i Alan Rubí Prat,  ha sigut fonamental, ja que ells són els encarregats d’assistir als estudiants durant el taller.

La intenció es va manifestar amb caràcter experimental i es va planificar en benefici dels estudiants extracomunitaris del mencionat Màster. No obstant això, després de les primeres sessions extraiem conclusions molt positives que poden guiar-nos a materialitzar noves aspiracions educatives i obrir les portes d’aquest projecte a d’altres tipologies d’usuaris.

Destaquem que aquesta activitat, nascuda amb propòsit formatiu, està aportant beneficis addicionals als integrants del taller i als seus tutors, ja que s’ha transformat en un intercanvi cultural i en una lliçó de convivència social repleta de dinamisme. En altres paraules, constatem que l’ensenyament que està aportant aquest esdeveniment ens fa créixer a tots en àmbits educatius, però també a nivell personal i en una esfera de consciència per entendre els assumptes relatius a les relacions internacionals.

En resum, estem molt satisfets dels resultats obtinguts amb aquest projecte i animem a participar a tots aquelles persones que s’hi vulguin incorporar amb la intenció d’aprendre la conformació de la Unió a través d’un mitjà emprenedor i alternatiu.

Alan Rubí Prat
(Programa de Pràctiques de la Facultat de Dret- UAB

Susana García Cornejo
(Programa de Capacitación en Métodos de Investigación, Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, Universidad Autónoma de México)

← Entrada prèvia

Entrada següent →

1. Josep Ma. de Dios

Moltes felicitats per la feina. La tasca del personal del CDE i de l’alumnat en pràctiques està ajudant molt a l’alumnat del màster en l’assoliment de conceptes i en el coneixement de diferents àmbits de la UE

2. Moltes gràcies Josep M en nom de l’Alan, la Susana, el Luis i el meu propi. Estem molt contents de poder ajudar al Màster i amb això esperem haver obert una nova v via cada cop més estreta de col·laboracions entre el CDE, la Fac de Dret i el MUIE

L'adreça electrònica no es publicarà.

Translate »