CCOO: Blog del personal docent i investigador

CCOO-PDI

febr. 22 2016

La Mesa de Funció pública acorda retornar els dies d’assumptes propis i addicionals de vacances per antiguitat i establir un calendari de negociacions:

Cal una Mesa d’Universitats urgent !

Companyes i companys:

El 2012 ens van arrabassar drets laborals i socials importants aconseguits al llarg d’anys negociació i lluita. Des d’aleshores, CCOO i la resta de sindicats no hem deixat de reivindicar la recuperació d’aquest drets. Hem fet propostes, negociacions, mobilitzacions. També hem engegat iniciatives institucionals: denúncies a la Sindicatura de Greuges, reunions amb els grups parlamentaris per aconseguir un posicionament favorable a que els treballadors i treballadores de l’àmbit de la Generalitat no fóssim discriminats respecte als de la resta de les Administracions de Catalunya.

A finals de gener vam aconseguir que el Parlament de Catalunya aprovés per unanimitat una Resolució que insta el Govern a negociar amb les organitzacions sindicals el retorn d’aquests drets perduts. La constància de les reivindicacions de CCOO i de tots els treballadors i treballadores públics comença a donar fruits. La Mesa General de la Funció Pública de Catalunya, el passat divendres 19 de febrer, aprovà el retorn dels dies d’assumptes propis i els de vacances per raó d’antiguitat. Alhora es va fixar una nova reunió de la Mesa (el dia 7 de març), per acordar:

•         els terminis del retorn efectiu de la paga de 2012
  •          establir un calendari per a tractar la recuperació de la resta de drets
  •          mesures per millorar les condicions de treball i l’ocupació .

Les universitats públiques hem patit les mateixes retallades que les treballadores i treballadors dependents de la Generalitat i encarà algunes més, però no formem part d’aquesta mesa. CCOO demanarem avui mateix la convocatòria immediata de la Mesa d’Universitats per tal d’acordar un calendari de negociació dels drets arrabassats i la restitució immediata del dies addicionals de vacances per antiguitat  (recordem que els dies d’assumptes propis per antiguitat ja els vam recuperar a la negociadora de l’11 de novembre)

Els temes que ha d’incloure el calendari de negociacions són, entre d’altres:

–      Ampliació dels supòsits d’IT complementats al 100%

–     Taxa de reposició i Oferta Pública d’Ocupació

–  Reducció de la temporalitat als diferents col·lectius (PAS i PDI, laborals i funcionaris)

–      Fons d’Acció Social i avantatges socials (matricula gratuïta, etc)

–      Anàlisi i modificació de la jornada de treball.

–      Recuperació de la resta de la paga doble de 2012.

–      Recuperació de les pagues de 2013 i 2014.

–      Recuperació de les condicions dels permisos i de la conciliació.

–      I la resta de drets arrabassats amb les retallades

Esperem que les universitats convoquin la mesa de manera immediata. Us mantindrem informats del seus avenços.

Salut i lluita,

CCOO Universitats

Esquema  dies addicionals de vacances en funció dels serveis prestats a la Generalitat de Catalunya:

(efectiu a partir any natural següent al compliment)

ANYS SERVEIS PRESTATS  DIES ADDICIONALS DE VACANCES
Als  15  1 dia
Als 20  2 dies
                       Als 25  3 dies
A partir  30 anys 4 dies

This entry was posted on Dilluns, 22 febrer, 2016 at 9:53 and is filed under CCOO, Generalitat, mesa universitats públiques catalanes. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.