Quarta edició de la Cursa solidària de la UAB el 13 de desembre

sortida1-300x157 La Cursa solidària de la UAB amb La Marató de TV3 serà el diumenge, 13 de desembre.

Després de les tres edicions anteriors -en què hi han participat al voltant de 5.000 persones, 250 voluntaris i s’ha recaptat 25.000 euros -donats a La Marató per a la investigació-, la UAB torna organitzar aquest esdeveniment solidari i esportiu al campus de Bellaterra.
2Enguany presenta alguns canvis, per tal d’arribar a les famílies amb criatures que vulguin córrer tots plegats, així com als esportistes més habituats a les curses. Tot i que els itineraris traçats seran gairebé similars als de les anteriors edicions, hi haurà uns petits canvis.

cursa

Així, la caminada de 5 km. de l’any passat ara serà de 6 km; la cursa de 9 km. ara s’amplia a 10 km.; i enguany es crea una nova cursa de 6 km., que seguirà el mateix recorregut que el de la caminada. A més, continuarà havent la cursa de mobilitat reduïda, de 0,50 km.

caminadaLes quatre modalitats de cursa tindran la sortida i arribada a la Vila Universitària,  en diferents horaris, al llarg del matí de diumenge, 13 de desembre, el mateix dia que se celebra La Marató de TV3, que enguany destina la seva recaptació a les malalties de la diabetis i l’obessitat. TV3 va retransmetre en directe l’any passat la sortida de la cursa, dins el programa de La Marató. La plaça de l’hotel, a Vila Universitària, es va convertir en una festa de l’esport i la solidaritat, durant tot el matí del diumenge.

INSCRIU ELS KM QUE FACIS ABANS DURANT I DESPRÉS DE LA CURSA A LA CAUSA SOLIDÀRIA IWOPI
iwopi-logo-greySuma’t a la cursa UAB aportant els teus km d’entrenament mentre corres, passeges, vas en bici o nedes.

Baixa’t l’aplicació  http://www.iwopi.org/, selecciona la causa “cursa solidària UAB amb la Marató de TV3” -activa a partir del 18 de novembre- i comença a “donar” els km que facis per la causa solidària. Sortejarem “sorpreses iwopi” entre els participants més actius.

7 L’any passat s’hi van inscriure 1.721 persones, i van participar-hi uns 100 voluntaris en les tasques d’organització. Va ser una cursa molt paritària: del total d’inscrits, el 51 % van ser dones, i el 49% homes. El 51% van participar en la cursa de 9 km., el 46 % en la caminada de 5 km., i el 3% en la cursa de mobilitat reduïda. Del total d’inscrits, el 24% procedien de Barcelona, el 18% de Cerdanyola, l’11% de Sabadell, el 7% de Bellaterra, i la resta, de poblacions com Sant Cugat, Badalona, Manresa, Barberà, Montcada, entre d’altres.

lacursEn les tres edicions anteriors hi han participat, en total, al voltant de 5.000 persones, 250 voluntaris i s’ha recaptat 25.000 euros, donats a La Marató per a la investigació en les malalties que proposa. En la segona edició de la Cursa de la UAB, al 2013, es va fer una aportació de 12.000 euros a La Marató de TV3, destinada a les malalties neurodegeneratives; i l’any passat, al 2014, la xifra es va augmentar a 15.000 euros, donats a La Marató de TV3 per a la investigació de les malalties del cor. Aquestes xifres s’han aconseguit, en definitiva, gràcies a la solidaritat de les persones i entitats participants que han continuat mostrant la seva solidaritat per a la investigació en les malalties que proposa La Marató de TV3.

VOLUNTARIS
fisios
Un centenar de persones, la majoria estudiants i personal d’administració, hi van participat des de primera hora del matí, com a voluntaris, col.laborant en les tasques d’organització, coordinats per la Fundació Autònoma Solidària (FAS). Un altre grup d’estudiants del Grau de Fisioteràpia també hi van col·laborar voluntàriament per a ajudar en la recuperació física dels participants, una vegada acabades les curses.

CURSA DE MOBILITAT REDUÏDA

mobred1La cursa de mobilitat reduïda, d’uns 500 metres de distància, molt emotiva pel valor i esforç que va suposar pels seus participants. En la cursa de mobilitat reduïda hi van participar un total de 83 persones, una dada destacable tenint en compte que són gairebé inexistents aquest tipus de curses adreçades a les persones que pateixen mobilitat reduïda.

FIRA D’ENTITATS

El diumenge 13 de desembre, coincidint amb la Cursa, en el punt de sortida tindrà lloc la Fira d’Entitats, amb l’objectiu de donar informació i fer visibles algunes malalties  als ciutadans. La sensibilització sobre les malalties minoritàries degeneratives i les malalties del cor varen ser els focus de les dues darreres edicions. Enguany afegirem la diabetis i l’obesitat, les malalties metabòliques.

SORTIDA RETRANSMESA PER TV3
Els fons que es recullin gràcies a la celebració de la cursa es destinaran a La Marató de TV3, que es destina enguany a la investigació en obesitat i diabetis.  En l’edició passada TV3 va retransmetre en directe la sortida de la cursa, dins el programa La Marató, que es va fer durant tot el diumenge a la televisió catalana. El periodista esportiu Pere Escobar va venir al campus per explicar-ho davant les càmeres. Va entrevistar des del punt de sortida a un estudiant corredor i a una voluntària, just moments abans que es donés el tret de sortida de la cursa, a les 11 hores del matí. El Sergi, l’estudiant de doctorat a Veterinària, i l’Olga, PAS de l’Escola d’Enginyeria, van mostrar davant les càmeres la seva emoció i il·lusió de contribuir a una causa solidària com és aquest esdeveniment.

Aquesta cursa l’organitza la UAB, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables (Us.cat).

VÍDEO RESUM CURSA UAB 2014

VÍDEO RETRANSMISSIÓ TV3 DE LA CURSA UAB 2014

INSCRIPCIONS: www.cursauab.cat

INFORMACIÓ DE LA CURSA LA UAB: http://blogs.uab.cat/lacursadelauab/

Patrocinadors, col·laboradors i proveïdors cursa 2014

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.