Cada any moren 3300 persones a Catalunya degut a la inactivitat física

temps-i-activitat-fisica2Segons un article de l’Organització Mundial de la Salud, 3,2 milions de persones en el mon, moren degut a la inactivitat física. El sedentarisme ha estat qualificat com el 4rt. factor de risc de mortalitat mundial per malalties no transmissibles, després de d’hipertensió, el tabaquisme i d’hiperglucèmia.  El mateix estudi de la OMS, calcula que una persona sedentària te una despesa sanitària d’entre 150€ i 300€ més que una persona activa.

A Catalunya: cada any es moren unes 3.300 persones degut a la seva inactivitat física. Per aquest motiu, des del govern,  es va impulsar, ara fa 5 anys, la celebració del Dia Mundial de la Salut que implica (dades de 2013) a 600 entitats i 170.000 participants de tot el territori, que organitzen multitud d’activitats de promoció de l’exercici físic. La UAB ens hi vam adherir celebrant la Setmana Saludable i Sostenible de la qual ja en portem 5 edicions.05

Entre el 2006 i el 2011, s’estima que a Catalunya es va reduir el sedentarisme en un 19%,
cosa que significa que hi ha hagut un estalvi de 54 milions d’euros en la despesa sanitària.

02La Universitat Autònoma de Barcelona actua en la lluita contra el sedentarisme. Des de fa 30 anys, el Servei d’Activitat Física impulsa la promoció de l’exercici físic entre la Comunitat Universitària. Ara, amb el programa UAB Saludable i Sostenible, aquesta promoció agafa embranzida, s’universalitza a tot el Campus i es complementa amb tot un seguit d’intervencions saludables i sostenibles.

Avancem en la promoció de les activitats saludables i sostenibles a la UAB!

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

L'adreça electrònica no es publicarà.