Aquesta setmana, com la passada, podeu continuar estudiant i repassant tot el que hem anat fent al llarg del curs.
Recordeu-vos d’inscriure-us a la prova de nivell A2. Podeu consultar en l’enllaç la informació sobre aquesta convocatòria.
Aquesta setmana, com la passada, podeu continuar estudiant i repassant tot el que hem anat fent al llarg del curs.
Recordeu-vos d’inscriure-us a la prova de nivell A2. Podeu consultar en l’enllaç la informació sobre aquesta convocatòria.
Aquestes últimes setmanes podeu començar a repassar tots els continguts que hem treballat a classe i també a les unitats del Parla.cat.
Tasques
Expressió escrita. Redacta el correu electrònic que us proposen al model de prova de nivell A2 (pàgina 10). Envia-me’l per correu electrònic a l’adreça estertur.sdl@gmail.com
Treball autònom amb el Parla.cat
Bàsic 3. Unitat 7. Si no li agrada, li tornem els diners
Bloc 1. Activitats: 1.1 (introducció, comprensió lectora); 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 (vocabulari de les botigues i els objectes); 1.7 (comprensió oral, demanar i donar indicacions per arribar a un lloc); 1.8, 1.9 (estructures per demanar i donar indicacions per arribar a un lloc); 1.10, 1.11 (l’imperatiu); 1.12 (comprensió oral, estructures per demanar i donar indicacions); 1.14 (mots encreuats, vocabulari dels objectes i les botigues).
Bloc 2. Activitats: 2.1 (vocabulari, objectes), 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 (vocabulari i estructures per descriure els materials i les característiques dels objectes); 2.7, 2.8, 2.10 (estructures per comparar elements: és més petit que, tan car com, és llarguíssim…); 2.12 (gramàtica, els interrogatius i exclamatius quin, quina, quins, quines); 2.13 (gramàtica, els pronoms de complement directe el, la, els, les, en); 2.14 (estructures per anar a comprar, els verbs tenir i voler); 2.15 (sons i pronunciació, la m, n i ny a final de paraula)
Avaluació: 1, 3
Tasca. Aconsella’ns una botiga que t’agradi: què hi venen, com és, on és, per què t’agrada…Escriu un text breu al tauler de les recomanacions.
Proposta
Dijous podeu practicar la conversa amb l’activitat dijous, paella. Aquest dijous parlarem de festes tradicionals. Anima-t’hi!
Treball autònom amb el Parla.cat
Bàsic 3. Unitat 6. La feina de buscar feina
Bloc 1. Activitats: 1.1 (comprensió oral, vocabulari dels anuncis de feina); 1.2, 1.5 (vocabulari dels anuncis de feina); 1.3, 1.4 (comprensió lectora, estructura i vocabulari dels anuncis de feina); 1.6 (comprensió oral, parlant de feina i anuncis de feina); 1.8 (fonètica i pronunciació; els sons de la lletra o); 1.9, 1.10 (gramàtica, usos de bé, malament, ben, mal); 1.11, 1.12, 1.14, 1.15, 1.16 (gramàtica, els quantitatius: molts, pocs, cap, gaire, massa, gens)
Bloc 2. Activitats: 2.7, 2.8 (gramàtica, estructures per expressar obligació/instruccions: cal estudiar, s’ha d’estudiar); 2.10, 2.11, 2.12 (gramàtica, els pronoms personals febles li, els, em, ens, us, et); 2.17 (comprensió oral, el currículum)
Activitats d’avaluació: 1, 2, 3, 5, 6
Podeu veure aquest capítol de Plats bruts sobre la feina i els estudis: Tinc classe
En aquest document tens la fitxa tècnica i l’argument d’algunes pel·lícules recents del cinema-catala
Les coneixes? En parlem? En vols veure alguna?
Treball autònom amb el Parla.cat
Unitat 5. Bàsic 3. Te’n recordes?
Bloc 1. Activitats: 1.1 (comprensió oral, estructures per descriure persones); 1.3 (estructures per parlar d’accions habituals en el passat); 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.9 (verbs, el pretèrit imperfet); 1.8 (fonètica, el so de la e oberta i la e tancada); 1.10 (estructures per comparar accions del present amb el passat); 1.11 (comprensió oral, parlant del present i del passat); 1.12, 1.13 (vocabulari dels estats civils); 1.14 (expressions temporals de freqüència); 1.15, 1.16 (ús del verb recordar-se)
Bloc 2. Activitats: 2.1 (comprensió oral); 2.2 (el pretèrit imperfet; parlar d’accions habituals en el passat); 2.4 (comprensió lectora; la biografia); 2.5 (el pronom hi); 2.6 (els pronoms interrogatius què, qui, per què…), 2.7, 2.8 (acostumar a, soler, algunes estructures per parlar d’accions habituals en el passat); 2.10, 2.14 (estructures per parlar d’experiències passades, ús de temps verbals de passat); 2.12 (comprensió oral, biografies)
Activitats d’avaluació: 1, 2, 4
Tasques
Expressió oral. Explica els canvis que hi ha hagut en la teva vida els darrers anys. Poden ser físics, de caràcter i de costums: Abans duies els cabells curts i ara aquesta cabellera tan llarga? Abans fumaves i ara no? Quan vivies a França sorties cada nit i ara et quedes sempre a casa?
Has de presentar 6 canvis, 2 dels quals siguin falsos. Posa’ns-ho difícil!
Treball autònom amb el Parla.cat
Unitat 4. Què faràs per vacances?
Bloc 1. Activitats: 1.1 (vocabulari de festes tradicionals populars catalanes); 1.2, 1.3 (vocabulari, els mesos de l’any); 1.4, 1.5, 1.6 (gramàtica, el futur); 1.7 (comprensió lectora, fer cagar el tió); 1.8, 1.9 (gramàtica, el futur dels verbs irregulars); 1.10 (expressions temporals); 1.12, 1.13 (expressions temporals: l’endemà i demà); 1.14 (gramàtica, el futur)
Bloc 2. Activitats: 2.1, 2.2, 2.3 (les expressions temporals de futur); 2.6 (gramàtica, l’estructura pensar + infinitiu verb per expressar intencions); 2.8 (usos del present, el futur i l’estructura pensar+verb); 2.9, 2.10, 2.11 (repàs del passat; el passat i el futur); 2.12, 2.13 (vocabulari de les festes majors; comprensió oral); 2.14, 2.15 (expressions per donar opinions); 2.20 (els sons de la lletra g)
Avaluació: 1 , 2, 4
Tasques
Expressió escrita. Escriu al tauler del futur què farà demà el personatge famós que hem repartit a classe.
Model de prova. Fes les activitats de les pàgines 3, 4 i 5 del model de prova de nivell A2 (comprensió escrita).
Treball autònom amb el Parla.cat
Bàsic 3. Unitat 3. Jo, de tu, faria un canvi de vida
Bloc 1. Activitats: 1.1, 1.2, (vocabulari del caràcter i els estats d’ànim); 1.3 (comprensió oral, estructures per demanar i donar informació sobre estats d’ànim); 1.4, 1.5 (vocabulari i estructures per parlar sobre l’estat d’ànim); 1.6 (gramàtica, el gènere i el nombre dels adjectius); 1.7, 1.8 (gramàtica, els indefinits: tot, tothom, algú, alguna cosa, ningú, res); 1.9 (comprensió lectora i pronoms personals); 1.10 (vocabulari del caràcter i els estats d’ànim); 1.11 (els verbs trobar-se i sentir-se); 1.12, 1.13, 1.14, 1.17 (vocabulari i estructures per parlar de com ens sentim); 1.15 (comprensió oral; vocabulari per parlar d’actituds i sentiments); 1.16 (gramàtica, els adverbis bé i ben); 1.18, 1.19 (vocabulari per parlar d’actituds i sentimens, enregistrament)
Bloc 2. Activitats: 2.1, 2.2 (comprensió oral, estructures per demanar i donar consell); 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.12 (el condicional, estructures per demanar i donar consell); 2.10, 2.11 (gramàtica, el pronom ho)
Avaluació: Activitats: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Tasques
Expressió escrita. Inventa’t un personatge que té un problema de relacions personals amb la parella, amics o companys de feina. Escriu el missatge al consultori sentimental
A la propera classe, els ajudarem a resoldre els seus problemes 😉
Treball autònom amb el Parla.cat
Bàsic 3. Unitat 2. Busquem pis
Bloc 1. Activitats: 1.1, 1.2 (comprensió oral; estructures i lèxic per descriure habitatges); 1.4, 1.5 (vocabulari, tipus d’habitatge); 1.7, 1.8, 1.9 (vocabulari, parts de la casa); 1.10 (adjectius per descriure pisos); 1.13 (estructures per descriure pisos); 1.14, 1.15 (gramàtica, gènere i nombre dels adjectius)
Bloc 2. Activitats. 2.1 (estructura dels anuncis d’habitatge), 2.2 (comprensió oral, anuncis de cases); 2.5 (vocabulari, expressions d’anuncis immobiliaris); 2.7 (vocabulari de les condicions i instal·lacions dels habitatges), 2.8 (vocabulari dels pisos de lloguer); 2.9 (pronunciació, el so de la essa sorda i la essa sonora); 2.10 (gramàtica, el pronom en); 2.11, (comprensió oral; condicions dels habitatges), 2.12 (gramàtica, els interrogatiu quant, quanta, quants, quantes), 2.16 (comprensió oral, estructures per parlar de les condicions i característiques de l’habitatge)
Activitats d’avaluació: 1, 4
Tasques
Expressió escrita. Escriu un anunci per compartir el teu pis i penja’l al tauler dels anuncis immobiliaris. Afegeix alguna fotografia! A la propera classe parlareu entre vosaltres per intentar llogar l’habitació que compartiu.
Treball autònom amb el Parla.cat
Bàsic 3. Unitat 1. Hi ha alguna habitació lliure?
Bloc 1: 1.1 (comprensió lectora, parlar de viatges); 1.2 (comprensió oral, vocabulari i estructures per parlar de viatges); 1.3 (vocabulari de l’equipatge); 1.4, 1.5, 1.6 (estructures per fer propostes, suposicions i parlar de probabilitats); 1.7, 1.8 (comprensió lectora, vocabulari i estructures per parlar de viatges); 1.9, 1.10 (vocabulari dels allotjaments turístics); 1.11 (pronunciació de sons oclusius); 1.14, 1.15 (gramàtica i vocabulari, perífrasi d’obligació)
Bloc 2: 2.1, 2.2, 2.3 (vocabulari dels llocs turístics, arquitectura i monuments); 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8 (estructures per fer comparacions, comprensió oral); 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13, 2.14 (vocabulari i estructures per parlar del clima d’un lloc).
Activitats d’avaluació: 1, 2, 3, 4 i 5
Tasques
Expressió oral. Fes-nos una proposta per visitar la teva ciutat/regió en una estació determinada. Has d’aconsellar-nos allotjament i quins llocs podem visitar; també pots donar-nos consells sobre què hem de dur a la maleta (tenint en compte el clima del moment) i altres qüestions pràctiques.
Pots portar preparat un guió i també material gràfic de suport.