BÀSIC 1

Resultat d'imatges de ni presó ni exili us volem a casa Resultat d'imatges de llaç groc llibertat Resultat d'imatges de escola en catala

8a sessió: dimarts, 15 d’octubre de 2019

  1. activitat global de final de curs; correcció a classe;
    .
  2. com continuar? A partir d’ara, les persones que vulgueu continuar aprenent català, teniu diverses opcions:
    • curs Bàsic 2 del Servei de Llengües: horaris
    • autoaprenentatge: curs parla.cat 
    • cursos del Consorci per a la Normalització Lingüística (CNL); hi ha cursos a diverses localitats i a diverrsos barris de Barcelona; consulta de cursos;
    • certificat d’assistència: uab.cat/idiomes
    • ***

7a sessió: dijous, 10 d’octubre de 2019

  1. activitat d’expressió oral: explica al company/la companya què vas fer el cap de setmana; mira’t aquest model, i tria algunes de les accions quotidianes / aficions de la llista per fer l’activitat;
    .
  2. gramàtica: continuem amb les accions passades;
    .
  3. comprensió oralactivitat sobre emprenedors:
    .
  4. ciutats i cultura: Gironafires de Sant Narcís a Girona;
    Resultat d'imatges de imatges de Girona
    .
    cultura popular: castells  a les escales de la catedral de Girona: 1 de novembre a les 9 del vespre[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lbMItuSQPpM[/youtube]
    .
  5. Avui fem la 7a sessió del Bàsic i, per tant, ja només ens queda una sessió, en què farem una activitat final a classe. A partir d’ara, les persones que vulgueu continuar aprenent català, teniu diverses opcions:
    • curs Bàsic 2 del Servei de Llengües: horaris
    • autoaprenentatge: curs parla.cat

    A la sessió de dimarts, 15 d’octubre, farem activitats de comprensió oral, comprensió escrita i vocabulari, amb les quals finalitzarem el curs.

    .
    TREBALL AUTÒNOM:
    .

    1. repàs d’accions passades (I): activitats de gramàtica 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 14, i accions passades (II): activitats de gramàtica 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13 i 14

***

6a sessió: dimarts, 8 d’octubre de 2019

  1. gramàtica: repassem adjectius interrogatius i pronoms interrogatius; activitats de repàs;
    .
  2. gramàtica: passat perifràstic; activitats: Activitat 1.1.Activitat 1.2. i
    Activitat 1.3.
    .
  3. activitat d’expressió oral: explica al company/la companya què vas fer el cap de setmana; mira’t aquest model, i tria algunes de les accions quotidianes / aficions de la llista per fer l’activitat;
    .
  4. comprensió i expressió oral: mirem aquest vídeo i contestem les preguntes plantejades:
    .

    .
  5. música: escoltem i completem la lletra de la cançó Ara!, de Doctor Prats

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hd2WtAO0Xaw[/youtube]

TREBALL AUTÒNOM:

Repàs dels verbs en passat perifràstic: Bàsic 2-Unitat 5

B2. U5 Què vas fer la setmana passada?

Bloc 1 Vaig arribar a Catalunya l’any 2006

Activitat 1.1. CL i CO. Presentació passat “vaig néixer”.
Activitat 1.2. CO. Identificar activitats passades de la vida de la Marie
Activitat 1.3. Identificar la persona correcta (activitats passades)
Activitat 1.4. CL i CO. Completar verbs de la vida de Klaus Henkel.
Activitat 1.5. Identificar els mesos de l’any
Activitat 1.6. CO. V/F. La vida d’Antoni Gaudí.
Activitat 1.7. CL a/b/c. Test de cultura catalana (moments passats, accions acabades)
Activitat 1.8. CO Identificar expressions de temps passats de la vida de la Marie.
Activitat 1.9. CL. Relacionar expressions de temps amb imatges.
Activitat 1.10. CL. Completar text amb expressions de temps.
Activitat 1.15. CL. Completar preguntes sobre la vida de Pau Casals amb interrog. (quin).
Activitat 1.16. EO i EE. Fer una entrevista i escriure la biografia d’un company.

***

5a sessió: dijous, 3 d’octubre de 2019

  1. expressió oral: explica quines aficions tens, què t’agrada i què no t’agrada (pàg. 28-31 de la unitat 1 per a les estructures / pàg. 11-12 de la unitat 3 per a vocabulari d’activitats o aficions)
    .
  2. vocabulari: Parlem de la famíliaEls possessiusla família de la Judit:
    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NRoy7J3gt1g[/youtube]
  3. expressió oral: presenta’ns la teva família (com es diuen els teus pares, quants anys tenen, on viuen, quants germans tens, com es diuen, quants anys tenen…)
    .
  4. gramàtica: repassem adjectius interrogatius i pronoms interrogatius
    .

música: escoltem i completem la lletra de la cançó Corren, de Gossos

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YV8wQ4JxsF4[/youtube]

.
TREBALL AUTÒNOM:

expressió escrita: escriu un correu electrònic explicant com és la teva vida a Catalunya (quins horaris, quines accions quotidianes fas, què t’agrada i què no t’agrada…, revisa les estructures que hem vist a classe) i envia’l a basic.annaserra@gmail.com;

Activitats de repàs amb el Parla.cat. Unitat 2. Coneixes la Carlota?

Bloc 2  Aquest és el meu germà

  • Activitat 2.1 Àudio presentacions: vocabulari família
  • Activitat 2.2 Àudio + joc memory de vocabulari família
  • Activitat 2.3 Joc Sopa de lletres: vocabulari família i parents
  • Activitat 2.4 Gramàtica: distingeix masculí i femení. Voc. família (lectura i àudio)
  • Activitat 2.5 Gramàtica: raona la formació del plural masculí i femení
  • Activitat 2.6 Gramàtica: aprèn els possessius i relaciona amb els pronoms tònics
  • Activitat 2.7 Gramàtica + àudio: escolta la presentació de la família i escriu els possessius a la graella de gènere i nombre
  • Activitat 2.8 Àudio: escolta i relaciona les persones i els parents
  • Activitat 2.9 Gramàtica: demostratius + família
  • Activitat 2.10 Àudio: escolta i completa la transcripció del diàleg
  • Activitat 2.11 Gramàtica: presentació del verb tenir per parlar de l’edat (lectura + relaciona)
  • Activitat 2.12 Àudio: escolta i relaciona el dibuix de les persones i l’edat
  • Activitat 2.13 Àudio: escolta el diàleg sobre la família + V/F
  • Activitat 2.14 Gramàtica: Relaciona la pregunta i la resposta correctes + comprova + grava’t (revisió del verb TENIR i del pronom EN)
  • Activitat 2.15 Comprensió escrita + completa els fragments amb verbs, vocabulari de la família, possessius, etc.

***

4a sessió: dimarts, 1 d’octubre de 2019

  1. estructures i vocabularitemps, horaris, accions quotidianes; les hores: activitatsmés activitats de repàs;
    .
  2. vocabulari: un dia a la vida del senyor Harmonia (vocabulari d’accions quotidianes);
    .
  3. comprensió oral: mirem l’espot publicitari el migdia, i escrivim les accions quotidianes que hi apareixen; text de l’espot;[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mBuoAEsozvM[/youtube]
    .
  4. expressió oral: explica als companys quines aficions tens (m’agrada…) i quan les practiques (dies de la setmana, horaris…)
    .
    TREBALL AUTÒNOM:
    .
    activitats del Parla.cat:
    .
    Unitat 4. A quina hora passa el tren?
    Bloc 1 Quina hora és?

    • Activitat 1.1 Quina hora és? Relaciona l’hora (escrita) + imatge + àudio
    • Activitat 1.2 Els dies de la setmana: relaciona l’agenda + dia de la setmana + àudio
    • Activitat 1.5 Les parts del dia (matí, migdia…): relaciona la part del dia + imatge + àudio
    • Activitat 1.6 Les parts del dia (matí, migdia…): relaciona les hores + parts del dia
    • Activitat 1.8 Presentació de l’hora + QUARTS: àudio
    • Activitat 1.9  Comprensió escrita + àudio: relaciona les hores amb els rellotges
    • Activitat 1.10 Àudio + comprensió escrita: escolta i selecciona l’opció correcta
    • Activitat 1.12 Àudio + comprensió escrita: pensa les hores i comprova les respostes
    • Activitat 1.13 Quarts + minuts: relaciona les hores amb els rellotges

    Bloc 2 Quin horari fan?

    • Activitat 2.1 Comprensió oral + V/F: escolta el vídeo i contesta les preguntes
    • Activitat 2.2 Gramàtica: completar el diàleg amb les paraules que hi falten (hores i números)
    • Activitat 2.3 Diàleg sobre els horaris dels museus i del cinema: comprensió escrita + completa
    • Activitat 2.4 Cultura: horaris i àpats (esmorzar, dinar, berenar i sopar)
    • Activitat 2.5 Gramàtica + ortografia: coneix la conjugació dels verbs OBRIR i TANCAR
    • Activitat 2.6 Gramàtica: fer preguntes sobre els horaris (pronoms interrogatius: quin, quina, quins, quines). Completa les frases
    • Activitat 2.8 Comprensió oral + V/F: escolta i relaciona les hores, els verbs i els transports
    • Activitat 2.9 Comprensió escrita: selecciona la informació sobre els horaris i construeix un text.
    • Activitat 2.14  Comprensió escrita: ordena la informació per formar un diàleg

***

3a sessió: dijous, 26 de setembre de 2019

  1. Comprensió lectora: revisem el text sobre la vall de Núria i si les afirmacions que segueixen el text són vertaderes o falsesMés informació sobre aquesta vall, aquí.
    .
  2. gramàtica: repassem els numerals (pàg. 14 i activitats de comprensió: números de telèfon); el verb tenir (verbs, present i pàg. 18); preguntem els números de telèfon dels companys i l’edat (pàg. 19)
    .
  3. expressió oral: expliquem com és la nostra ciutat o el nostre poble, utilitzant algunes de les característiques de l’activitat de l’anterior sessió; repassem els numerals i el verb tenir (verbs, present); repassem els pronoms possessius; utilitzem estructures del tipus: “la meva ciutat / el meu poble és / es diu…”; “la meva ciutat / el meu poble té … habitants”; “de la meva ciutat /del meu poble m’agrada… / no m’agrada…”
    .
  4.  estructures i vocabularitemps, horaris, accions quotidianes
    .

TREBALL AUTÒNOM: 

  • Continueu treballant les activitats del Parla.cat:
    .
    Unitat 1 Bloc 2 M’ho pots repetir, si us plau?
    .
  • Activitat 2.12 Verb “tenir”. Observa el verb i completa les frases amb la forma adequada.
  • Activitat 2.13 Casino. Joc relacionat amb les formes del verb “tenir”
    .
    Unitat 1 Bloc 3 D’on ets?
    .

    • Activitat 3.4 Països. Preguntar D’on + verb SER? Respondre SER+ de
    • Activitat 3.5 “Ser de + països” practica oral
    • Activitat 3.6 “Ser de + països”. Selecciona l’opció correcta del verb SER en cada frase.
    • Activitat 3.10 Verb VIURE + A: formes de la preposició A+ article: el, els… “al / a l’”
    • Activitat 3.11 Formar frases amb els verbs SER i VIURE: “Ser de… però visc a”
    • Activitat 3.12 Conjuga el verb “Viure”
    • Activitat 3.13 Comprensió oral per practicar els verbs: “Ser de… Viure”

Activitat de repàs:

Escriu la forma del verb: repàs de verbs (gramàtica)

***

2a sessió: dijous, 19 de setembre de 2019 

  1. gramàtica: repassem els verbs ser, dir-se i viure i els articles personals i articles determinats –> pàg. 9 fitxes de gramàtica: unitat 1 (activitats a classe); continuem amb els numerals; activitat de numerals (més activitats a classe);
    .
  2. expressió oral: el verb tenir (verbs, present i pàg. 18); preguntem els números de telèfon dels companys i l’edat (pàg. 19);
    .
  3. comprensió oral: mirem el vídeo promocional de la ciutat de Barcelona Visca Barcelona i comprovem-ne les característiques que la descriuen:
    .

    .
  4. parlem de la Mercè 2019, la festa major de Barcelona (del 20 al 24 de setembre). La festa major de Barcelona t’ofereix moltes activitats perquè puguis escollir la que més t’interessi. Consulta’n el programa. Tots els concerts: Mercè de concerts
    .

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KjKsClGODrI[/youtube]

.

MERCAT DE MÚSICA VIVA DE VIC: si voleu practicar català i visitar una ciutat molt bonica, aneu a Vic, on del 18 al 21 de setembre se celebra el MMVV, amb concerts per tota la ciutat, dia i nit.

TREBALL AUTÒNOM:

  1. Continueu treballant les activitats del Parla.catUnitat 1 Bloc 2 M’ho pots repetir, si us plau? Activitats 2.5, 2.6, 2.8, 2.10, 2.12 / Unitat 1, Bloc 3 D’on ets? Activitats 3.1, 3.2, 3.8, 3.10, 3.11
    .
  2. unitat 2 del curs en línia speakcat. Informació personal (II) activitats de comprensió3), 4), 5), 6), 9), 10), 12), 13), 14), 15), 16), 17) i 20); exercicis de gramàtica: 1), 2), 3), 4), 5), 6), 8), 9), 12), 13), 14), 18) i 20);
    .
  3. EXPRESSIÓ ESCRITA: escriu un correu electrònic explicant com és la teva ciutat, el teu poble (del teu país d’origen) i envia’l a basic.annaserra@gmail.com;
    .
  4. Comprensió lectora: llegeix el text sobre la vall de Núria i digues si les afirmacions que segueixen el text són vertaderes o falsesMés informació sobre aquesta vall, aquí.

***

 

1a sessió: dimarts, 17 de setembre de 2019 

1) breu presentació del curs: professora, dates, adreça del blog del curs i adreça de contacte; quines paraules coneixem en català?

2)  informació personal:

3) presentem la plataforma d’aprenentatge complementària Parla.cat, una plataforma d’aprenentatge de català (fins a C1) en línia. Podeu seguir el vostre aprenentatge en català, castellà, francès, alemany i anglès.

File:CatMCVPtoponims.svg

TREBALL AUTÒNOM: 

1) Registra’t al Parla.cat (i rebràs per correu electrònic, immediatament, l’acceptació de la inscripció).

2) Treballa les activitats següents aquesta 1a setmana:

  1. els verbs ser, dir-se i viurel’article personal; 
  2. activitats de gramàtica de la unitat 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 i 11