PRESENTACIÓ

Des de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, s’està treballant en el projecte “Estratègies d’autoavaluació per a l’autoregulació d’aprenentatges i el desenvolupament professional docent” (ARMIF-Autoregulació, en endavant). Aquest projecte sorgeix de la motivació d’oferir eines i recursos als i les mestres per tal de facilitar l’organització de la seva tasca a l’aula.

Aquest projecte procura conèixer els factors que incideixen en els processos d’autoregulació dels aprenentatges i les pràctiques laborals dels/de les mestres. Primerament es van agrupar unes quantes estratègies que ja es duien a terme de manera conscient o inconscient, en segon terme es van afegir d’altres que podien resultar interessants i finalment de totes elles s’han creat uns recursos a l’abast de tothom. Aquesta agrupació de material s’ha dut a terme amb la col·laboració de mestres que es troben en actiu i han expressat les seves inquietuds i necessitats reals.

Considerem que aquests recursos i estratègies et poden ajudar en l’organització i desenvolupament de la teva tasca com a mestre. Serveixen per organitzar el temps, les activitats, tenir en compte el nombre d’alumnes, la comunicació amb altres mestres, etc…

Parlem d’estratègies i recursos d’autoregulació, en tant que tu mateix/a com a mestre ets qui les ha d’activar i tenir-ne la motivació per tal de posar-ho en pràctica, de fer-ne un seguiment propi i de reflexionar sobre les accions que es duen a terme. Cal tenir en compte, que tot i ser un procés individual s’hi poden implicar altres persones, es pot reflexionar en conjunt, marcar pautes amb el/la paral·lel/a, tot això ho trobaràs en aquest blog i si encara en vols saber més no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres a través d’ armifautoregulació@gmail.com.