No farem programa

Des de la nostre Secci贸 Sindical volem treballar per desplegar un programa per poder lluitar per recuperar el que 茅s nostre i construir una universitat amb una educaci贸 digna, p煤blica i de qualitat.

Ens sembla clau generar formes de democr脿cia real i efectives obrint espais de participaci贸 i autoorganitzaci贸 de les persones. Tothom que ho vulgui podr脿 trobar el seu espai per debatre i plantejar les seves propostes de canvi. La proposta inicial dels CAU-iac es basa en 4 l铆nies de treball principal. La seva concreci贸 es dur脿 a terme en grups de treball oberts a totes les persones del PAS que vulguin participar-hi.聽

1. Recuperem els nostres llocs de treball i l’estructuralitat de les places.
  2. Recuperem els drets laborals i un conveni just.
  3. Recuperem la democr脿cia a la universitat i al comit猫.
  4. Recuperem la solidaritat, l’autoorganitzaci贸 i la mobilitzaci贸

cancel-your-meeting

鈥淟a crisi econ貌mica, producte de les pr貌pies contradiccions del capitalisme, deixa i deixar脿 en el futur un marge gaireb茅 inexistent per a pol铆tiques redistributives. En moments de creixement econ貌mic i amb una correlaci贸 de forces favorables a la classe treballadora, aix貌 ha estat possible temporalment per diferents mecanismes fiscals progressius i amb concessions de drets socials, per貌 en temps de crisi i estancament el capital necessita fins a l鈥櫭簂tim euro per a la seva reproducci贸 continuada, al temps que desplega una din脿mica agressiva d鈥檃tac a tots els serveis p煤blics, ja molt deteriorats, per establir-los com a nous espais per l鈥檃cumulaci贸 capitalista via privatitzaci贸 i mercantilitzaci贸.鈥澛La crida per Sabadell, octubre 2014.

Dins aquest marc, a la Universitat estem vivint un retroc茅s sense precedents dels nostres drets socials i laborals com a treballadores i una privatitzaci贸 gradual, que acaba enriquint a uns quants en detriment d’una Universitat p煤blica i de qualitat. La conjuntura actual a la Universitat Aut貌noma 茅s de retallades i reformes molt dures contra tota la comunitat universit脿ria que generen un rebuig social important, per貌 no un moviment i una autoorganitzaci贸 igual de fort que pugui donar respostes contundents als atacs que estem rebent com comunitat treballadora. Tot i les circumst脿ncies, el servilisme, la passivitat i els amiguismes d’alguns semblen prevaldre per sobre de la lluita i la mobilitzaci贸. Ens hem convertit en moltes casos, en subjectes passius i resignats que no creuen en la nostra for莽a pel canvi. En aquest sentit, els CAU-iac pensem que ens estan prenent els nostres drets, ens estan retallant a nivell laboral i social i no聽hem de permetre-ho. Davant l’铆mpetu de les pol铆tiques neoliberals que pretenen aniquilar l’estat del benestar i qualsevol dret social, pol铆tic o laboral, que tants anys han costat de guanyar per part del moviment obrer i sindical, la mera defensa dels nostres drets i la resist猫ncia en contra al desmantellament de la Universitat esdev茅 una lluita imprescindible, rupturista i revolucion脿ria que creiem que hem de realitzar.

Per nosaltres, per tant, 茅s important treballar des de cada lloc de treball i des de cada organitzaci贸, per poder recuperar, com a classe treballadora, all貌 que 茅s nostre: els nostres drets i la nostra dignitat per poder decidir de forma aut貌noma i sobirana sobre els elements clau que determinen la reproducci贸 de la nostra vida. Som conscients que hi ha q眉estions que van m茅s enll脿 de la Universitat, per貌 tamb茅 creiem que des de la base 茅s des d’on podem canviar realment les coses. La lluita a la Universitat, des de cada un de nosaltres, ens sembla imprescindible per poder resistir a l’embranzida neoliberal que estem vivint, esperant ser un focus de lluita que en pugui encendre d’altres. Un focus que lluiti per recuperar el que 茅s de totes i tots: el nostre treball, les condicions en el qu猫 el volem desenvolupar i la capacitat de decidir-les.

En aquest sentit, ens sembla fonamental poder treballar per desplegar un programa que ens permeti tra莽ar les l铆nies a seguir en els seg眉ents anys per tal de poder lluitar per recuperar el que 茅s nostre i poder construir una universitat amb una educaci贸 digna, p煤blica i de qualitat. Per fer-ho, una de les q眉estions importants que ens sembla clau 茅s generar formes de democr脿cia real i efectives obrint espais de participaci贸 i autoorganitzaci贸 de les persones. En aquest sentit, creiem important que totes les persones que ho vulguin puguin trobar el seu espai per debatre i plantejar les seves propostes de canvi, per la qual cosa, en la nostre proposta es tra莽aran 4 l铆nies principals de treball donada la conjuntura actual i es proposa que la seva concreci贸 es pugui dugui a terme en grups de treball oberts a totes les persones que vulguin participar del PAS. Es generaran quatre espais de treball que aglutini el m脿xim de gent possible i que concretin en accions els eixos proposats, amb aportacions que es podran fer tant presencialment com de forma virtual.

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿.