Blog d'en Xavier Villalba

Recerca, docència i altres assumptes

Transferència del coneixement i vergonya

La universitat pública té com a missió transferir el coneixement creat a la societat que ens finança. Ahir a l’IEC vaig poder assistir a una mostra clara d’aquesta transferència: la presentació del Diccionari de Dubtes del Català Oral de David Paloma, Mònica Montserrat i Josep À. Mas. Una obra que us recomano i que confio que trobi els mitjans per ampliar-se i millorar-se.

Això va ser ahir. Avui hem pogut veure un altre tipus de transferència des de la universitat a la societat: el sabotatge a les institucions democràtiques per imposar les idees. Efectivament, el que avui ha passat al Parlament, on resideix la sobirania popular (mal que pesi a alguns), fa temps que ho venim patint a la UAB i a altres universitats: si una mesura no agrada, encara que sigui legal i estigui avalada pels representants elegits democràticament, es mira de sabotejar-la per la força. Els qui hem passat vergonya veient com els crits i la fressa feien callar el diàleg a la UAB avui ens hem indignat veient com es volia fer el mateix amb els representants del poble de Catalunya: en comptes de propostes, esprais de pintura i intimidacions. Una imatge massa familiar per als qui treballem o estudiem a l’autònoma.

Sí, avui els indignats m’han indignat, però que no pateixin, que no aniré a rebentar-los les seves comissions ni assemblees. Jo encara crec que hi ha límits que no cal passar.

Miracle!

Següent

La certesa en un món canviant

1. jo mateixa

Totalment d’acord! No he pogut evitar pensar en el segrest del qual vam ser víctimes a l’Autònoma mentre veia les imatges del Parlament. Una vergonya.

2. Francesc Xavier Villalba Nicolás

I tant. Avui he vist el President de la Generalitat parlant de línies vermelles i era com si sentís el Lluís Ferrer. Només falta que algun sonat comenci una vaga de fam i ja tindrem el numeret al complet: el campus de la UAB al costat de la Pompeu!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Impulsat per WordPress & Tema creat per Anders Norén