Blog d'en Xavier Villalba

Recerca, docència i altres assumptes

L’opinió del Punt de Barcelona

El Punt (de Barcelona) també expressa la seva opinió sobre les ocupacions, amenaces i coaccions dels autoritaris de torn:

Per damunt de tot, el dret a poder estudiar
La radicalització d’una minoria d’estudiants contraris al procés de Bolonya va arribar ahir a uns límits insostenibles. Ni la desafortunada intervenció dels Mossos d’Esquadra en les hores posteriors al desallotjament, ara fa vuit dies, de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB), on un grup d’alumnes feia quatre mesos que estaven tancats, pot servir d’excusa per sostenir l’actitud d’una minoria d’estudiants radicals, que ahir van impedir que es pogués fer classe en dues facultats de la UB i en una altra de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Tot i que una part dels joves tancats han afirmat que aquesta «vaga a la força» durarà només fins divendres, els rectors i el govern no poden esperar ni un dia més a adoptar les solucions necessàries per restablir de manera immediata la normalitat a les universitats del país i preservar així el dret dels estudiants que volen anar a classe, que ahir es va vulnerar d’una manera flagrant. Prolongar aquesta situació emparant-se en la necessitat de fer un altre intent per obrir vies de diàleg amb els tancats sona a excusa barata. Si l’acord no va ser possible durant quatre mesos, pensar a assolir-lo avui o demà és un exercici de candidesa que ni el govern ni els màxims responsables de les universitats es poden permetre. Menció a part mereix el cas de l’estudiant de la UAB que ha mantingut una vaga de fam durant un mes. Tot i que ahir va abandonar la seva protesta després de ser ingressat hospitalàriament en perillar la seva salut, cal dir que l’actitud d’aquest jove ha estat d’una imprudència majúscula, i un exemple més de la radicalitat que tant mal està fent a la comunitat universitària en la protesta contra el procés de Bolonya.

Un article de la Rectora

Següent

Manifestació de seny

1. I a Lletres que no vam estar prop de dos mesos sense poder fer classe? Ja podrien haver dit quelcom els mitjans aleshores… I espera’t que tenim per endavant uns mesos que seran “intensos”.

I els tres dies de la setmana passada i avui mateix, què no compten?

2. Francesc Xavier Villalba Nicolás

Elliot,
    Tens més raó que un sant, però la UAB és una universitat de segona categoria i la Facultat de Lletres aviat serà a regional si la Degana no s’hi posa a fons.
    Només una curiositat. Si a Ciències o a Medicina haguessin perdut la meitat de les classes que nosaltres, hi hauria hagut un clam popular per recuperar-les a tota costa. Aquí, a Lletres, van fer un allargament voluntari del calendari de classes i ja vas veure com van saltar els ocupants i alguns professors que els fan la gara-gara a protestar que els estaven explotant laboralment, que perdien la setmana verda per estudiar (com si no haguessin tingut temps entre seminari de percussió i xerrada sobre la revolució bolivariana). Pensa que la majoria de la societat pensa que a Lletres només s’hi fan carreres per passar l’estona o millorar la cultura general i els ocupants, amb la seva actitud, no fan més que confirmar la sospita: ¿jo haig de pagar els meus impostos per subvencionar-los el 85% de la matrícula i resulta que ni van a classe ni deixen que la gent hi vagi i es dediqun a les seves ‘activitats alternatives’? Mala peça al teler.

3. Jo fa temps que em deman què és el que vol aquesta gent? Defensar una lluita amb arguments que cauen per si mateixos? No fer classe? I jo què sé! Per sort, aquí a Mallorca, els ocupats es comporten la mar de bé amb el personal, malgrat que tenguem el vestíbul de l’edifici de la Facultat de Filosofia i Lletres ple de tendes de campanya, perquè després ens queixem que els de lletres som una colla de friquis. Però el cas de la UAB em terroritza, perquè amb quin dret em poden negar les classes? “Molt bé, em sembla molt bé que us manifesteu, però jo no hi estic del tot d’acord amb vosaltres”, he de pagar acadèmicament les irresponsabilitat que cometen els organitzadors d’aquesta protesta, si no és que ja s’està convertint en una broma de mal gust.

Per ser un poc crític, em diran que sóc probolonya, però ja m’és igual.

4. Francesc Xavier, no puc estar-hi més d’acord amb tu. Amb aquest panorama, què hem de fer aleshores per recuperar el prestigi dels nostres estudis?

Tenim tants problemes a Lletres (i m’imagino que a alguna altra facultat) que res tenen a veure amb Bolonya que la llista es massa llarga per detallar-la en un comentari. Ressaltar només: l’alt grau d’absentisme dels alumnes a classe, l’alt grau de gent que ni es presenta a exàmens, l’important grau d’assignatures on a final de quadrimestre no s’ha arribat ni a donar el 50% del temari, l’absentisme preocupant d’alguns professors…. De tots aquests problemes, i d’altres, ningú es queixa ni es manifesta i per mi són més importants que qualsevol altre cosa, si més no, algú s’hauria de plantejar que abans queixar-se del que vindrà en un futur (Bolonya), primer hauríem de solucionar els problemes que ja tenim. Després ja parlarem sobre si Bolonya és bo o dolent.

5. Francesc Xavier Villalba Nicolás

Josep,
    Gràcies pel teu comentari. En el cas de Lletres de la UAB t’ho puc resumir: que treguin les sancions als expedientats (això és, que consagrin la impunitat de les seves accions), la resta és una cortina de fum.
    Ara, encara que et deixin fer classe, com a vosaltres, l’espectacle de campament ocupa de les facultats DE LLETRES no ens ajuda a fer que la societat ens prengui gaire seriosament. Aquesta gent diu que defensa les humanitats contra l’onada neoliberal de Bolonya: hi ha ‘amors’ que maten!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Impulsat per WordPress & Tema creat per Anders Norén