Després de l’enrenou per l’afer de presumpte nepotisme incontrolat de la Dra. Teresa Freixes i de la denúncia de les traves que ha posat la UAB per esclarir l’afer, avui tenim un comunicat oficial, que a més de dir que no es faran comunicats sobre l’afer, diu:

En relació a la documentació sol·licitada a través del procediment d’accés a la informació, la UAB ha facilitat tota la informació sol·licitada de què disposa, com demostra el fet que, a partir de la mateixa, han pogut elaborar una notícia, fins i tot amb proves gràfiques de la documentació. L’única informació no facilitada per la Universitat han estat els noms de les persones afectades, preservant de forma prioritària el dret a la protecció de les dades personals dels treballadors i col·laboradors de la Universitat.

Bé, ja sobta un xic que es digui en una frase que s’ha facilitat “tota la informació sol·licitada de què disposa” i a la frase següent digui que no s’ha donat la part crucial de la informació: noms. És difícil investigar un cas de nepotisme si no se sap el nom de les persones implicades, no trobeu. Això es pot arribar a justificar per la trampa de la protecció de dades, que només s’aplica quan convé, però aquesta no és la mare dels ous, sinó, com diu eldiario.es, que la UAB només ha donat aquesta informació (escapçada) quan s’ha vist amenaçada amb accions legals per la Comissió de Garantia d’Accés a la Informació Pública:

En concreto, se trata de facturas y justificantes de siete proyectos y publicaciones. Las facturas no se han aportado en ningún caso, mientras que algunos justificantes sí, concretamente los que hacen referencia a proyectos como “Protection of the gender-based violence victims in the European Union” o “Constitucionalismo multinivel y relaciones entre parlamentos”. Pero aun así esa documentación se facilita con los nombres de los adjudicatarios tachados, es decir, anonimizada, en contra del criterio de la Autoridad Catalana de Protección de Datos.

De fet, aquesta informació està demanada des de fa més d’un any. Ha donat la UAB la informació (escapçada): sí. Ho ha fet voluntàriament: no. Ha retardat el lliurament de la informació: sí. Per tant, el comunicat hauria hagut d’explicar també per què ha trigat tant a donar la informació requerida. Quan es tracta de la transparència en l’ús dels diners públics i el bon nom de la UAB, una mitja veritat és com una mentida.