Blog d'en Xavier Villalba

Recerca, docència i altres assumptes

Ja tenim valoració dels organitzadors de la mani

Un dels organitzadors del pack turístic cercavila+vaga+mani, el SEPC, ja té valoració de la mani de l’altre dia (la CAF segueix a l’UCI, però tant és, perquè és una marca blanca). Us en faig el resum: qui no s’acontenta és perquè no vol. Heus aquí la prova:

Qui ho anava a dir que el moviment estudiantil tornaria aquest curs a trepitjar els carrers de Barcelona! Perquè companys tan govern com rectors ens donaven per morts al·legant que l’entrada en vigor dels nous graus de Bolonya liquidaria les nostres forces i ensorraria les nostres conviccions. Res més allunyat de la realitat. Si bé cal reconèixer que els objectius que ens havíem marcat el curs anterior no s’han acomplert, no podem desmerèixer altres fruits que hem recollit com a conseqüència de l’oposició a la Convergència Europea. I un d’ells és el que s’ha materialitzat ara mateix en aquesta manifestació: el procés d’acumulació de forces resultant de la lluita del curs precedent, ha permès la supervivència d’un moviment estudiantil organitzat i encoratjat un altre cop a emprendre mobilitzacions per una universitat diferent a la que ens imposen avui dia. Ja en podem estar satisfets companys d’aquest fet, perquè resulta insòlit en la història del moviment estudiantil català.

Ja veieu que la paraula fracàs s’ha eliminat del vocabulari i anem de victòria en victòria fins a la derrota final.

Una última reflexió sobre la jornada (normal) d’ahir

Següent

Universitat per a Tothom

1. Joan Gil Oliveras

És cert. Tot i això, és un mal que no poques organitzacions, empreses, governs i grups o individus tenen. Al cap i a la fi, “el públic” busca això i la “oposició a tu” tot el contrari.

2. Francesc Xavier Villalba Nicolás

Joan,
    Ja tens raó, ja. Amb tot, en la suposada “lluita contra Bolonya” jo he escoltat la Comissionada, rectors i vicerectors reconèixer que les coses no s’havien explicat bé i que hi havia hagut errors en l’aplicació de l’EEES. M’hauria agradat escoltar autocrítiques semblants des del SEPC o la CAF i no atacs furibunds contra els que, com tu, mireu d’aprendre dels errors.
    Jo no tinc gaires esperances que la cosa canviï. Per exemple, a la ‘nova’ plataforma Universitat per a Tothom, es diu que cal passar pàgina i adaptar-se a les noves circumstàncies per fer una universitat més democràtica i millor finançada i alhora les úniques aportacions, fora del document fundacional parlen de… Bolonya! No crec que encastant-nos en aquest discurs avancem gaire. El SEPC o l’assemblea de PDI-PAS no ho han fet gens, al meu entendre.

3. Joan Gil Oliveras

És cert que ho has escoltat això, però després de que estiguessin entre l’espasa i la paret ja que no s’esperaven aquelles protestes, ni la magnitud ni la radicalitat.
    La Comissionada va prometre un decret pel català. Ara, tenim comissionat.
    Hi ha rectors de tot, gens comparable el Dídac amb el Moreso tot i l’ordre dels Mossos. El Dídac va fer molta autocrítica. El Moreso ben poca, encara més, aprofitava els mitjans per fer publicitat de la UPF.

El SEPC, i la CAF, ho sigui, el SEPC, tenia una hegemonia que mantenir en el moviment estudiantil; i això pesava més que altres qüestions com la necessària autocrítica.

No canviarà. Els estatus quo se superen amb la resistència i el canvi.

La campanya “Universitat per a tothom” la conec força bé, però també t’he de dir que més enllà d’algun aspecte concret, el Manifest té la voluntat d’aglutinar, per això, és un manifest on poques coses es poden discutir. A no sé que vulguis Universitats privades, clar. Pel tema de les aportacions, has de pensar que estan penjades durant l’estiu! Encara no s’han fet gaires articles on no s’inclogui o s’emmarqui en Bolonya. Però l’intent de sumar en objectius concrets és molt lloable, i a mi, personalment, em motiva: ho estava esperant.

4. Sempre el mateix… a veure si les coses comencen a caure per el seu propi pès!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Impulsat per WordPress & Tema creat per Anders Norén