Fa una setmana, es va fer una roda de premsa al Comissionat d’Universitats i Recerca per plantejar la necessitat de prioritzar i potenciar els estudis de la llengua i la literatura catalanes que, sota diferents noms, es fan a les universitats catalanes. Al mateix temps, el conseller Huguet va firmar un article a l’Avui/El Punt insistint en aquest tema, posant de manifest la bona inserció laboral dels nostres llicenciats i futurs graduats i la necessitat futura de professionals, especialment en l’ensenyament públic, on caldrà renovar al voltant del 30% del professorat de català.
El ressò ha estat ben minso: una notícia a Vilaweb, un breu esment a TV3 i, ara bé la bona, una contranotícia a l’ABC, que es va avançar a la roda de premsa i tot:

«crisis de vocaciones»

Filología Catalana pierde un 75% del alumnado en diez años

En 1999, 360 estudiantes demandaron esta carrera; en 2007, apenas 89

Ja està bé que en parlin, encara que malament!