Blog d'en Xavier Villalba

Recerca, docència i altres assumptes

Eleccions a la UAB: endavant Arboix!

MARGA_ARBOIX

Afortunadament, ja tenim noves eleccions a la UAB. Després d’un període marcat per les més altes cotes d’arbitrarietat, autisme, solipsisme i falta d’iniciatives polítiques, s’obre una etapa que confio que sigui de canvi radical. Oblidat ja el període Sancho, caracteritzat per un fons decebedor i unes formes despòtiques i gens il·lustrades, ara toca triar entre dues candidatures, la de Margarita Arboix, que torna a intentar-ho, i la d’Antoni Méndez. Si un es mira els programes, no hi ha cap diferència significativa: consens, excel·lència, qualitat, diàleg, responsabilitat, blablablà… Ara, si un mira els equips, les coses estan més clares. Costa de creure que el candidat Méndez pugui aplicar aquestes bones paraules i idees amb el mateix vicerector de professorat i programació que tenim ara, una persona que es caracteritza per defugir qualsevol diàleg i per imposar criteris purament comptables a qualsevol activitat acadèmica. Si el comparem amb el Paco Morente, el seu oponent a la candidatura Arboix, no hi ha color. Si hi sumem altres membres que ja han demostrat la seva incapacitat, em penso que m’apunto al savi per conèixer abans que no al boig conegut!

Per tant, si ja esteu farts de la prepotència, l’autisme i el despotisme de l’actual equip, no cal donar-hi més voltes: voteu la Margarita Arboix!

ps. Vull aclarir que no tinc cap càrrec ni promesa de càrrec de la candidata Arboix… però estic obert a ofertes!!!

De serps i d’ortografia

Següent

Els candidats a Lletres: Marga Arboix

1. Toni Pau Sat

Caram, Villalba, la pela és la pela, i una promesa de places fixes tira més que 10 carretes, i sobretot, tu et creus tot el que et prometen.

Però veig que sobre les vinculacions de l’equip Arboix amb l’espanyolisme més ranci a Catalunya no hi tens res a dir.

Amb l’Arboix, Sociedad Civil Catalana entraria al Rectorat de la UAB. Sí, els mateixos que van portar els feixistes al Campus fa 15 dies passarien a manar: el president de SCC, Rafael Arenas, no surt ara la llista, però fa 4 anys hi anava de vicerector.

I a la llista actual hi ha presencia del Foro Babel i del Partit Popular. Faries bé de repassar la trajectòria política de membres de la candidatura Arboix.

Et felicito, Villalba. per la teva visió de futur. Només et desitjo que guanyi l’Arboix i t’hagi de veure estirant-te els cabells.. metafòricament, és clar

2. Francesc Xavier Villalba Nicolás

T’agraeixo la teva aportació, que em sembla una gran mostra retòrica. M’has dit traïdor i venut, però de manera molt educada (suaviter in modo…). De tota manera és una llàstima que en comptes d’argumentar la teva opinió hagis recorregut a fal·làcies de manual.

Comences dient que 10 places fixes tiren molt, com si a mi hi anés alguna cosa. Sóc TU des del 2010 i ni necessito plaça fixa ni puc aspirar a una promoció a càtedra, perquè no tinc l’acreditació pertinent i la llista d’espera és més llarga que un dia sense pa. A més, dubto que cap d’aquestes places em pugui beneficiar indirectament. Tant de bo! Cap interès personal, doncs: teu argument ad personam no l’encerta.

A més, afegeixes al meu interès mesquí el pecat d’ingenuïtat. Creure tot el que prometen, dius? Ni de conya, evidentment, perquè he estat a la banda on s’han de prendre decisions i sé el pa que s’hi dóna. Si llegeixes la meva crònica de la visita a lletres, ja veuràs el meu grau de credulitat. No és qüestió de fe, no, sinó de credibilitat. Jo sóc testimoni directe del valor que tenen les promeses de l’actual equip de govern i, especialment, del exvicerector de Personal Acadèmic. També he estat testimoni del menysteniment i el tracte vexatori cap alguns departaments i els seus representants. Això no genera gens de confiança cap a un equip que incorpora aquesta mena de persones.

Ara arribo a la teva fal·làcia per associació. Em dius que l’equip Arboix està a sou de Societat Civil Catalana i, per tant [?], si guanya obrirà les portes als neonazis. Quina perspicàcia i presciència! Ostres, i jo que em pensava que eren indepes. Quina decepció! No, seriosament.  No sóc gens fan dels articles polítics del Paco Morente al País (sóc de la corda de Joan B. Culla, ho reconec: ja em pots acusar de sionista per associació), però no crec que això l’invalidi per ser un bon vicerector de professorat. El conec a ell i al candidat de l’altra candidatura i no em cal mirar carnets de partit per saber qui em mereix més confiança.
     Ara, la fal·làcia associativa que et muntes és de coll de dama: anar de l’equip de fa quatre anys als neonazis de fa unes setmanes és delirant. Has mirat si a l’equip d’Arboix hi ha gent amb comptes a Suïssa o a Panamà? N’hi ha cap que fumi porros? Quin nivell argumentatiu, el teu. En Donald Trump n’estaria orgullós.

Per cert, si vols veure el tractament que rebem els qui defensem la llengua i la literatura catalanes, llegeix el meu post. Amb amics així, no ens calen enemics.

Un cop més, a les teves fal·làcies associatives, puc oposar el testimoniatge del compromís personal d’un membre de l’equip Arboix que, contra l’opinió general de tota la gestió acadèmica i de bona part de la Facultat de Lletres, va apostar amb fermesa per les dobles titulacions com a mecanisme per millorar l’oferta de la facultat i, de retruc, ajudar a la supervivència de les filologies minoritàries, la catalana inclosa. A mi, això em mereix respecte i em fa confiança.

En resum, tu prefereixes boig conegut, però no em critiquis per preferir un savi per conèixer. I si m’equivoco, ho reconeixeré i em tiraré dels pocs cabells del clatell que em queden o em cobriré la calba de cendra!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Impulsat per WordPress & Tema creat per Anders Norén