Fa unes setmanes parlava de la ressenya que havia fet l’amic Francesc Vilanova del llibre de Joan B. Culla: La dreta espanyola a Catalunya, 1975-2008. Ara ja puc dir que me l’he llegit d’una tirada i en el millor moment: en estèreo! M’explico, mentre llegia el magnífic relat del professor Culla (millor que una novel·la!) sobre les aventures de Alejo Vidal Quadras (col·lega en excedència de la nostra universitat) com a emissari-ariet de la direcció del carrer Génova, sentia per la televisió les mateixes paraules, gairebé calcades, dels dirigents del PP: España una y grande, el castellà està discriminat i el PP de Catalunya només té la missió d’aportar vots a la victòria de l’únic àmbit important: España (amb enya i amb moltes admiracions).
En resum, com ens mostra Culla al seu llibre, es repetien ad nauseam els vicis i les equivocacions del PP de Catalunya. Un exemple: ¿per què participa Alejo Vidal Quadras en el debat de TV3 amb els candidats catalans si està afiliat (ja fa anys a Madrid)? Suposo que després de les eleccions, don Alejo desapareixerà de Catalunya i els ‘fernadistes’ tornaran a esperar que els arribi l’hora si no és que intenten el penúltim fitxatge d’un taumaturg que els tregui del marasme.