Blog d'en Xavier Villalba

Recerca, docència i altres assumptes

El cannabis i la memòria

Segons ens explica Vilaweb, ”un equip de recerca de la Unitat de Neurofarmàcia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) dirigit pel professor Rafael Maldonado ha descobert la manera com el cànnabis causa pèrdua de memòria als qui en consumeixen. Fins ara se sabia que aquest era un dels efectes del cànnabis, però no com era que actuava per a causar-lo. El resultat d’aquesta recerca s’ha publicat a l’últim número de la revista internacional especialitzada Nature Neuroscience.”
Segur que això pot obrir nous camins per a descobrir el perquè de la falta de memòria (històrica) d’alguns dels assemblearis de la nostra Facultat! Ja m’avanço a dir que els que no en som consumidors (ni assemblearis) cal que ens preocupem per l’Alzheimer!

Hi ha vida intel·ligent no extraterrestre a la Terra?

Següent

Lectures estiuenques

1. Xavier,

L’altre dia amb unes amigues en parlàvem.

Entre els temes van sortir apart:

Que es parla de fer una medicació per a evitar la pèrdua de memòria (és a dir malalts que fumen cannabis sota recepta mèdica ara els hi fran prendre una pastilla de més i ben cara segur).

Que la millor sol·lució és no fumar-ne.

Etc…

I un últim afegit: doncs sí, tindrà alguna cosa a veure amb la memòria selectiva de certs individus.

2. Francesc Xavier Villalba Nicolás

Júlia,
    Ja ho pots ben dir, ja, que com amb el tabac, és millor no començar, que, fent vida sana, prous xacres et cauen al damunt quan et fas gran!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Impulsat per WordPress & Tema creat per Anders Norén