Avui he visitat la Complutense. L’entorn és preciós, amb molts arbres i racons tranquils ideals per refugiar-se sota un pi amb un bon llibre.
Els camins ja no són tan amables i pots perdre-hi el menisc o revinclar-te el turmell amb facilitat. I a més, amaguen alguna sorpresa, com la de la foto.

20130510_153520

Sembla un pollastre d’aquells que agradaven tant al “enano del Pardo” (“el anterior Jefe del Estado” per als tertulians d’Intereconomía).

El congrés es fa a la Facultad de Filología, l’edifici més antic del campus, que lamentablement no pot amagar la vellesa. És ple de racons tètrics i passadissos laberíntics i m’ha sorprès que encara tenen serveis diferenciats per a alumnes i professors (com quan jo estudiava a la UB!). La foto ho certifica.

20130510_094542

Tot plegat un canvi radical respecte a la seu d’ahir.

A la tarda m’he acostat al centre, a la Gran Vía, que bullia de gent amunt i avall, però no he voltat gaire, perquè anar de congrés cansa, cosa lògica si considerem que és feina i fem cas de Cesare Pavese, poeta i narrador social feliçment oblidat.

Demà, dissabte, més congrés i espero que una mica més de turisme.