Per contribuir a la celebració del centenari la Secció Filològica de l’IEC, el Grup d’Història de la Llengua Catalana de la Universitat de Girona, sota la coordinació de Narcís Iglésias, organitza un cicle de conferències dedicat a presentar, des de diferents angles, de quina manera s’està fixant i elaborant la llengua catalana actual. Totes les conferències (lliures i gratuïtes) tindran lloc a la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona (Pl. Ferrater Mora, 1). La nòmina és de primera categoria!

Bloc 1. La llengua i l’Institut d’Estudis Catalans

• L’Institut d’Estudis Catalans, avui: 100 anys al servei de la llengua, a càrrec d’Isidor Marí, president de la Secció Filològica (16 de novembre de 2011, 13h, sala de graus, Facultat de Lletres)
  • La gramàtica de l’Institut d’Estudis Catalans, a càrrec de Gemma Rigau, lingüista i membre de l’IEC (21 de novembre de 2011, 13h, sala de graus, Facultat de Lletres)
  • El diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, a càrrec de Joaquim Rafel, lexicògraf i membre de l’IEC (24 de novembre de 2011, 13h, sala d’estudi, Facultat de Lletres)