Aquest mes d’abril serà excepcional per a la Llengua de Signes Catalana (LSC), perquè tindrem la lectura de dues tesis doctorals sobre aquesta llengua, que és oficial al nostre país. El dimecres 18 d’abril a les 12h a la Sala de Graus de l”edifici històric de la UB, Marta Mosella defensarà la tesi Les construccions relatives en LSC. Dos dies més tard, el divendres 20 d’abril del 2012, a les 11:30h a la Sala de Graus (55.309) de l’Edifici Tànger del Campus del Poblenou de la UPF, la Gemma Barberà defensarà la tesi The Meaning of Space in Catalan Sign Language (LSC). Reference, Specificity and Structure in Signed Discourse.

I entremig, un Workshop: Combining Clauses in Sign Language. Tindrà lloc el 19 d’april del 2012, a la sala 52.101, del Campus de Comunicació-Poblenou, de la UPF (c/ Roc Boronat, 138, Barcelona).

Programa:

• 10.30h – 11.10h: Carlo Cecchetto (Università degli Studi di Milano-Bicocca): Combining constituents into clauses: evidence for a hierarchical structure in LIS
  • 11.10h – 11.50h: Markus Steinbach (Georg-August-Universität): T.B.A.
  • 11.50h – 12.20h: Coffee break
  • 12.20h – 13h: Roland Pfau (University of Amsterdam): On the syntax of spatial adpositions in sign languages – simple and complex clauses

Tots tres esdeveniments tindran traducció simultània a LSC i cal felicitar el Josep Quer, la Joana Rosselló i la resta de membres del Laboratori de la Llengua de Signes Catalana per la (bona) feina que fan.