Carta d’un possible alumne (que possiblement no ho serà)

Us reprodueixo la carta d’un estudiant de batxillerat que va assistir a les jornades de portes obertes i va conèixer de primera mà l’estil dels ”lluitadors” antibolonya (al seu blog té l’article de reflexió sobre el tema que esmenta a la carta). Confio que aquesta experiència no el faci buscar una altra universitat.

Molt bona nit,
Sóc un estudiant de batxillerat i vaig assistir ahir dia 21 a la jornada de portes obertes de la UAB. A raó de desafortunats incidents per part d’alguns alumnes de la mateixa universitat que van boicotejar algunes conferències que es feien sobre les diferents assignatures, he escrit un article de reivindicació dels meus drets com a estudiant i de protesta en contra d’aquests alumnes que, en definitiva, es tiren pedres a sobre la teulada, ja que segurament en algun moment jo vaig sostenir una pancarta anti-Bolonya amb ells. Justament el motiu del boicot per part de certs estudiants de la mateixa UAB va ser el repudi al pla Bolonya.

Els hi envio l’article adjunt, com a organitzacions que són que es mobilitzen per a tractar els moviments estudiantils pel que fa a la llei d’educació europea i com a representants dels mateixos estudiants. Només busco posar les coses sobre la taula i reivindicar unes llibertats que em van ser negades. Val a dir que les conferències es van dur a terme, però com ja dic a l’article, alguns torns de preguntes van ser negats i interromputs per a tractar forçosament sobre Bolonya, cosa que considero fora de lloc.

M’agradaria conèixer l’opinió dels demés estudiants pel que fa als incidents que comento i com pot ser que ens hagi tocat el rebre als qui estem al seu costat.

Moltes gràcies. Una abraçada ben forta,

2 comentaris a “Carta d’un possible alumne (que possiblement no ho serà)

1. He estat estudiant universitari en plena època Bolonya. Sóc sincer quan dic que hi estic en contra de com s’han fet les coses, però també és veritat que molts alumnes han aprofitat tot el conflicte que ha aixecat aquesta normativa per coartar les llibertats de molts altres estudiants.
    En algunes facultats, per exemple, es van crear “piquets” per evitar que els alumnes que volguessin assistir a les classes els dies de vaga no ho fessin.

Exigim drets i són els mateixos estudiants qui ens neguen aquests drets. Insisteixo, aquests estudiants de qui parlo són una minoria!!

2. Hi estic d’acord i justament sorprèn que aquesta minoria que va poder imposar la seva voluntat a una majoria qualifiqui el sistema de repressiu i antidemocràtic.
    Afortunadament, ara sembla que hi ha gent amb molt més seny que defensa les seves idees amb mitjans pacífics i arguments constructius.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *