I eres jornades US.cat a la UdG, març 2011

us.cat

El passat dimarts dia 29 de març es va celebrar al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona la Jornada de Presentació de la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables (US.CAT) organitzada des de la Càtedra de Promoció de la Salut de la UdG..

La inauguració de la Jornada va ser presidida per la Rectora de la Universitat de Girona la Sra. Anna Maria Geli, juntament amb el Director General de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya, Sr. Antoni Plasència,;  la Coordinadora de la Red Española de Universidades Saludables (REUS),  Sra. Carmen Gallardo, i la delegada de la Rectora pel programa Universitat Saludable de la Universitat de Girona. Sra Carme Bertran,

El Professor Bengt Lindström, director del Programa d’investigació de promoció per a la Salut al Centre d’investigació de Flokhäsan a Helsinki i director del grup de treball de Salutogènesis de la Unió Internacional de Promoció de la Salut i Educació per a la Salut, va ser l’encarregat de la conferència inaugural, moderada per la Sra. Dolors Juvinyà i Canal, directora de la Càtedra de Promoció de la Salut de la Universitat de Girona. Aquesta conferència va permetre al públic conèixer una altra perspectiva de la salutogènesi a través d’una amplia presentació i de diversos exemples il·lustrats.

Després d’un petit descans, la Sra Carme Bertran, va fer la presentació de la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables. En aquesta primera taula també hi van participar el Sr. Andreu Benet de la Universitat de Barcelona, el senyor Esteve Saltó del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i la Sra. Rosa Solà de la Universitat Rovira i Virgili.

Posteriorment es va realitzar la taula rodona “Experiències d’Universitats Saludables” moderada per la Sra. Carme Cabezas, Subdirectora General de Promoció de la Salut de la Generalitat de Catalunya. El Sr Andreu Benet i el Sr. Xavier Isern en representació de la  Universitat Autònoma de Barcelona; la Sra Rosa Queral de la Universitat Rovira i Virgili, la Sra Marta Vilanova, de la Fundació Universitària de Bages i el Sr David Grau, de la Universitat de Girona. Cada universitat ha presentat el seu projecte d’universitat saludable i les diferents activitats que s’estan realitzant en termes  de Promoció de la Salut a les Universitats. Des de la Fila 0 habilitada, han participat la Sra. Elena Ardíaca de la Universitat Abat Oliba CEU i la Sra Gemma Fonrodona de la Universitat de Barcelona.

Per últim, s’ha realitzat l’acte de signatura de l’adhesió a la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables, a on 7 Universitats (UdG, FUB, UAO, UAB, UB, UDL i URV) han signat el document d’adhesió i han rebut el certificat conforme formen part de la US.CAT.

La Jornada s’emmarca en la línia de treball centrada en la promoció de la salut que es promou des de les diferents Universitats Catalanes. L’objectiu d’aquest esdeveniment és difondre un model basat en el treball cooperatiu a través de xarxes i despertar l’interès de les Universitats d’adherir-se formalment a la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables.