Les activitats i els itineraris

La Cursa de la UAB 2016

modificada_blog

Èxit de participació en la 5a edició de la Cursa de la UAB!

Enguany, la UAB s’ha tornat a abocar en aquesta festa esportiva i solidària per captar fons per a l’ictus i les lesions medul.lars i cerebrals traumàtiques.
Més de 2.000 persones han participat a la Cursa de la UAB en suport de La Marató de TV3.

La cinquena edició de la Cursa de la UAB en suport de La Marató de TV3 ha tingut lloc aquest diumenge, 18 de desembre, al campus de Bellaterra amb un gran èxit de participació i de solidaritat. Es tracta d’una cursa que organitza la universitat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables (Us.cat) des de l’any 2012.

Enllaços d’interès:

Setmana Saludable i Sostenible

Una de les activitats de la Setmana Saludable l’any passat.

A l’abril, arriba la setmana Saludable i Sostenible i la UAB s’omple d’activitats! Del 24 d’abril i fins al 28, tens totes les activitats proposades durant la Setmana Saludable i Sostenible.

Pots veure tot el programa 2017 complert aquí!

A més, si ets estudiant tens el Carnet viu el Campus SIS, pots reconèixer 2 ECTS per la participació en aquestes i d’altres activitats. Escriu-nos un correu i informa-te’n!

Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura

fotos_websmss

El curs 2016/2017 es va realitzar la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura entre el 24 i el 28 d’octubre. Vols saber quines activitats s’hi van fer? Consulta el web de Mobilitat UAB!

ACTIVA’T i MOU-TE a l’estudi :

bis rectLa proposta contempla un pack de 10 sesions de tast –petites dosis d’exercici físic- a realitzar en una setmana de dilluns a divendres  i presentades en blocs de dues sessions de 15’ per dia i en les que els participants i assistiran dins l’horari laboral i d’estudi a escollir segons interès personal de cadascuna de les temàtiques.

Graella Activitats

dilluns dimarts dimecres dijous divendres
  Respira Activa’t a la feina Tonifica Higiene de la postura Greixar les articulacions
  El Sòl pèlvic Cremagreixos Exercici en parella Automassatge Relaxem les espatlles

Contingut de les activitats

Respira: Coneix les diferents respiracions i quina es la més adient per cada situació. Coneix la mobilitat de la caixa toràcica i l’important paper del diagfragma en una respiració més profitosa. Una bona oxigenació del cervell i teixits corporals ens fan gaudir d’un millor estar en cada moment. Respira fons i comença a fer salut!

El sòl Pèlvic: Aprèn que és, quines son les seves funciones i sobre tot, per què es important treballar-lo. A través de diferents exercicis aprendràs a enfortir aquesta musculatura tan important que tot i que no ho sabem està implicada a molts dels moviments de la nostra vida diària.

Activa’t a la feina: Assegut/da, dret, caminant, treballant…, revisa que la teva positura sigui d’una mínima càrrega per la teva columna vertebral i a partir d’aquí… mou les articulacions lliures, activa la musculatura postural, fes pujar els batecs del teu cor i allibera la tensió que perceps. A la feina mou-te!

Cremagreixos: Et proposem una petita rutina que podràs fer sense material i que et servirà per millorar la teva condició física i a perdre greix.

Tonifica: Farem una proposta d’exercicis fàcils de fer en espais laborals que si no tens massa vergonya, pots fer davant dels companys de feina i sense suar. De fet, et proposem pocs exercicis i en petites dosis per obtenir uns grans beneficis. Anima’t a provar-ho

Exercici en parella: Si et resulta molt avorrit fer exercicis sol/sola, et fem una proposta d’exercicis de lo més divertit amb els que podràs gaudir de la companyia d’amics, companys de feina, parella… Diverteix-te fen activitat física!

Higiene de la postura: Saps com aixecar una càrrega del terra? Cóm agafar o deixar un objecte en alçada? Cóm estar assegut/da, caminant, quiet dempeus, arrossegar, traccionar…? En cap d’aquestes situacions la columna ha de suportar més càrrega de la necessària. Cercar l’equilibri de forces i tensions que actuen en l’esquena, assolir una posició que ens ho faciliti i fer treballar més les cames, que és on hi tenim els músculs amb més capacitat de generar força, són els punts clau.
Posa’t ferm/a!

Automassatges: L’ automassatge esta indicat per eliminar les tensions acumulades del dia a dia. És un massatge senzill, amb el que només necessitem una pilota mida de tennis  i les pròpies mans. El centrarem en les zones on es localitzen la majoria de les tensions degudes a l’estrès, males posicions, emocions etc. Per exemple el clatell, els trapecis, la zona anterior del coll… Ummmhhh, relaxa’t!

Greixar  les articulacions: Mobilitzar les articulacions en tota l’amplitud possible, permet mantenir-les lubrificades i millorar la nostra aptitud d’activitat. Intentarem fer un repàs general de totes elles en un ordre fàcil de recordar. Mou-te i belluga’t de tant en tant!

Relaxem les espatlles: En qualsevol activitat que fem, la musculatura que hi participa ho ha de fer en la mesura de tensió justa i necessària. Hi ha molts motius i molt diversos pels que la zona d’espatlles i cervicals pateixen un excés de tensió. Ser-ne conscients és un primer pas per millorar-ho i relaxar aquesta zona. Farem una proposta d’exercicis que es poden fer per millorar la condició de la musculatura de tota aquesta zona. Pren-te un descans: estira’t i relaxa’t!!