Ets estudiant de la UAB i vols saber-ne més sobre els seus serveis informàtics que et són imprescindible conèixer? Seràs estudiant de la UAB el curs vinent? Aquesta informació t’interessa! En aquest article t’explicarem tot el que necessites saber sobre els serveis TIC de la universitat perquè no et perdis res des del primer dia i puguis fer un bon aterratge a la universitat.

Per a poder accedir a moltes de les eines TIC de la UAB necessitaràs el NIU (Número d’Identificació d’Usuari). Obtenir el NIU és un procés curt i senzill, i et recomanem que sigui una de les primeres coses que facis a la universitat.

WiFi : La UAB disposa d’Eduroam, el  WiFi que et permet accedir a internet a tot el campus UAB i també en la gran majoria d’universitats europees. Per configurar-lo s’han de seguir uns passos senzills i s’hi accedeix mitjançant el teu NIU i contrasenya.

Campus Virtual (CV) : Aquesta plataforma et permetrà estar al dia de tota la informació sobre les teves assignatures i accedir als documents que hi pengi el professorat, així com qualsevol notificació o consulta de les teves notes. També hi ha un espai per intercanviar missatgeria o un calendari acadèmic, entre d’altres serveis.

Correu electrònic : Com a estudiant disposes d’un compte amb l’adreça nom.cognom@e-campus.uab.cat.  És important consultar freqüentment aquest compte ja que és on es comunicaran informacions rellevants i d’interès general de la comunitat UAB. Te’l pots vincular al teu compte personal.

Aules informatitzades : Al llarg del campus hi trobaràs un seguit d’aules amb ordinadors de lliure disposició on hi podràs anar a fer feina de forma autònoma. Aquests ordinadors tenen instal·lades les aplicacions que s’utilitzen a les classes. Dirigeix-te al punt d’informació de la teva facultat i consulta’n els horaris i la ubicació.

Canvi de contrasenyes : Et recomanem que t’apuntis bé totes les teves contrasenyes. Però no pateixis si alguna se t’oblida. La UAB disposa d’un servei de canvi i recuperació de contrasenyes fàcil, àgil i segur.

Autoservei impressió : A tots els centres hi ha màquines on podràs imprimir des dels teus dispositius (ordinador, tauleta, telèfon mòbil). Aquest servei funciona amb la targeta de la UAB i va amb un saldo que pots recarregar a les pantalles que trobaràs al costat de les impressores, i et permet imprimir a qualsevol equip des del teu dispositiu.

Programari Microsoft : Com a membre de la comunitat UAB, tens una subscripció gratuïta al programari Microsoft Office 365 ProPlus  , que inclou les últimes versions de Word, Excel, PowerPoint, OneNote o Skype. Per instal·lar-ho és necessari fer-ho a través del correu institucional de la UAB.

Per estar al corrent de tot el què passa i no perdre’t res que et pugui ser útil i interessant, SEGUEIX-NOS  a: