Què són els grups i els agrupaments?

QUÈ SÓN ELS GRUPS?

Per defecte, la vostra aula moodle conté els grups d’estudiants “oficials” amb els que s’ha creat. Normalment són grups Sigma i/o TCS. Per consultar-los, accediu a Participants > menú desplegable de la rodeta (situat a la cantonada superior dreta) > Grups.

Des d’aquí veureu el llistat de grups i els estudiants que conté. Si aquest llistat no està actualitzat consulteu la següent informació.

D’altra banda, també podeu crear de forma manual d’altres grups (subgrups) que s’afegiran a aquest llistat. Per fer-ho, podeu consultar la següent informació.

Tant si els grups venen per defecte, com si els creeu manualment, podeu utilitzar-los per crear, per exemple, lliuraments de treballs adreçats a determinats grups, enviar missatges o bé, restringir la visibilitat d’informació també a determinats grups.

QUÈ SÓN ELS AGRUPAMENTS?

Un agrupament és un conjunt de grups i, un cop creat, es pot treballar amb ell de la mateixa forma com si sigués un grup: lliuraments de treball, restringir la visibilitat d’informació,…

Per crear un agrupament accediu a Participants > menú desplegable de la rodeta (situat a la cantonada superior dreta) > Grups, i tot seguit feu clic sobre la pestanya Agrupaments. Per defecte sempre apareix l’agrupament “AGR_MOXXXX”, que és el que conté tots els grups que venen per defecte amb l’aula. Si elimineu aquest agrupament, us tornarà a aparèixer al dia següent. És millor que l’ignoreu.

Feu clic sobre el botó Crea agrupament, introduïu el nom a Nom de l’agrupament i deseu els canvis. Seguidament heu de seleccionar els grups que formaran aquest agrupament. Per fer-ho cliqueu sobre el botó Mostra grups de l’agrupament corresponent.

I seleccioneu el/s grup/s des de Membres en potència, per traspassar-los a Membres existents utilitzant el botó Afegeix. Per tornar feu clic sobre el botó Torna a agrupaments.