Curs: Llengua i Documentació per a l’Administració Universitària

Formació destinada a l’aprenentatge de les estratègies de redacció eficaç dels diversos documents relacionats amb l’àmbit administratiu universitari

Del 16 d’octubre al 18 de desembre de 2019
dimecres (15-17 h); aula 37

Objectius
Curs semipresencial que capacita els aprenents per redactar adequadament i amb eficàcia els textos més freqüents de l’administració universitària a partir de les seves necessitats concretes.

1. Conèixer la funció dels diversos documents o textos administratius seleccionats per l’aprenent (cartes, certificats, informes, justificants, actes de reunió, resolucions, sol·licituds i altres).

2. Conèixer el context d’utilització dels documents administratius.

3. Conèixer l’estructura d’aquests documents.

4. Conèixer les característiques generals del llenguatge administratiu com a llenguatge d’especialitat.

5. Conèixer la fraseologia i les convencions pròpies d’aquests documents.

6. Saber redactar amb coherència, cohesió, claredat, senzillesa i correcció un document administratiu.

7. Saber acomplir l’objectiu comunicatiu per mitjà dels documents administratius elaborats.

8. Conèixer recursos de suport a l’elaboració de documents administratius.

Metodologia
S’expliquen i es treballen les fases de producció d’un text (de la generació de les idees a l’obtenció del producte final) i es treballen progressivament els diversos tipus de documents. S’analitzen mostres aportades pels mateixos alumnes i se’ls proposa la
generació de documents reals, necessaris al seu lloc de treball.

1a sessió: dimecres 16/10
Presentació de la formació

• Presentació de la formació i el blog
  • Presentació dels materials i dels recursos
  • Avaluació inicial (millora de redacció)

Activitats:

• Presentació d’alumnes (identificació; tipus de documents administratius que elaboreu en la vostra dedicació laboral; i expectatives d’aprenentatge)

2a sessió: dimecres 23/10
Missatges de correu electrònic (1)

• Acabar de repassar l’avaluació inicial (millora de redacció)
  • Revisar les presentacions escrites dels alumnes
  • Presentar el correu electrònic com a canal i com a missatge de text

3a sessió: dimecres 30/10
Missatges de correu electrònic (2)

ATENCIÓ:
NO ES PODRÀ ACCEDIR A AQUEST BLOG
DE L’1 AL 4 DE NOVEMBRE
La Direcció de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la UAB ha informat que, a causa de la realització de millores de la infraestructura, concretament la renovació d’emmagatzematge, s’aturaran tots els sistemes informàtics corporatius.
L’aturada es durà a terme des de les 8:00 del divendres 1/11
fins a les 8:00 del dilluns 4/11.

4a sessió: dimecres 6/11
L’informe (1)

• Acabar les revisions d’eficàcia comunicativa dels missatges de correu presentats (millora de redacció)
  • Presentar conjuntament el document administratiu informe