1. Objectius i continguts

 

Objectius:

– Fer conèixer als participants les característiques bàsiques del llenguatge administratiu i els documents bàsics de l’administració universitària i com redactar-los de manera adequada.

 

Continguts:

– Característiques generals del llenguatge administratiu escrit com a llenguatge d’especialitat: el llenguatge clar i planer, la precisió conceptual, la formalitat i l’objectivitat, el lèxic i la fraseologia específics, les convencions (les formes de tractament protocol·lari, entre altres aspectes).

– Propietats bàsiques dels textos escrits: adequació, coherència, cohesió i correcció.

– Els documents de l’administració universitària: definició, estructura, característiques formals, usos i adequació pragmàtica, aspectes lingüístics i fraseologia: 1) la carta, el missatge de correu electrònic i l’informe; 2) la sol·licitud, la convocatòria de reunió, l’acta de reunió, l’ofici, el saluda, la resolució, la diligència, la petició, la citació, la invitació, el recurs, el certificat i la notificació.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.