“Competències digitals”

Benvolgudes companyes i benvolguts companys,

Els dies 16 i 17 de juliol de 2009, com el Xavier Cervelló, jo també vaig assistir al curs d’estiu del Consorci Universitari Internacional Menéndez Pelayo de Barcelona titulat “Competències digitals. Coneixements, habilitats i actituds per a la Societat Xarxa”. A continuació trobareu el programa del curs amb els enllaços corresponents als perfils dels ponents, a les presentacions que van fer servir i als meus apunts de cadascuna de les intervencions:

Dijous 16 de juliol

Presentació del curs

09:00-09:30   Acreditacions

09:30-10:00   Presentació de les Jornades. Joan Fuster Sobrepere. Director Acadèmic, CUIMPB-Centre Ernest Lluch; Ismael Peña-López

Competències digitals i aprenentatge

10:00-11:15   La competència digital com a competència metodològica. Boris Mir (presentació) (els meus apunts)

11:30-12:45   Indicadors europeus sobre alfabetització mediàtica. Cap a una policy europea. José Manuel Pérez Tornero (recerca sobre alfabetització mediàtica) (els meus apunts)

Competències digitals i empresa

12:45-14:00   Goverati: noves competències per a la política, el govern i la participació. Ismael Peña-López (presentació) (els meus apunts)

15:30-16:45   Comunitats de pràctica en les administracions públiques: programa Compartim i competències digitals. Jesús Martínez, (responsable del programa Compartim, Departament de Justícia de la Generalitat, i Dolors Reig, consultora de formació experta en noves tecnologies. (presentació) (els meus apunts)

16:45-18:00   Participatory Media and Participatory Pedagogy. Howard Rheingold (per videoconferència) (els meus apunts)

Divendres 17 de juliol

Competències digitals i societat

09:30-10:45   Canvi tecnològic digital sesgador d’habilitats, empresa i treball. Joan Torrent (els meus apunts)

11:00-12:15   Cas aplicat. La Caixa: de l’e-learning a la intel·ligència col·lectiva. Laura Rosillo i Gerard Vélez (Virtaula: portal de formació de La Caixa) (els meus apunts)

12:15-13:30   e-competències en el marc Europeu: alfabetismes del segle XXI. Cristóbal Cobo (presentació) (mapa de políticas sobre e-competències) (els meus apunts)

13:30-14:00   Conclusions i cloenda del curs. Genís Roca (els meus apunts)

I per al més frikis… podeu consultat l’activitat que va generar el curs a Twitter fent clic aquí.

Bé, això és tot, espero que us resulti interessant i que, amb tot plegat, us pugueu fer una idea de com va anar el curs.

Joan Carles

Un pensament a ““Competències digitals”

1. Xavier Cervelló Atanes

Ens hem repetit, per a la propera ens coordinem i fem una entrada conjunta. En tot cas, així els companys i companyes tindran més informació per consultar.

He de dir que el tema del twitter és tot un què per seguir dins la conferència. Per a la propera em porto el PC.

A veure si algun dia les competències digitals passen a formar part, més notablement, de la nostra feina diària i el Servei esdevé un referent del treball col·laboratiu i en xarxa per a tota la Universitat…

Salut,
    Xavi