Nova edició de la Setmana Saludable i Sostenible de la UAB

La UAB va celebrar la 5a edició de la Setmana Saludable i Sostenible del 7 a l’11 d’abril i el Servei d’Activitat Física, com no podia ser d’altra manera, hi va participar. Entre tot el ventall d’activitats que es van realitzar, el SAF en va organitzar gairebé una desena, tant a les seves instal·lacions com a diversos punts del campus.

UAB Campus Saludable i Sostenible

La diada central, celebrada el dijous 10 d’abril, va aplegar la majoria de propostes de la Setmana. En Manel Sabés, vicerector de Relacions Institucionals i de Territori, ens explica el seu punt de vista sobre la jornada principal de la Setmana:

“La Plaça Cívica és un dels espais més adients i adaptats per a fer aquestes activitats. Propostes com la cursa i la caminada saludables, la competició de bàsquet o l’arrossada, entre altres, han estat les propostes que més han cridat l’atenció a la gent”.

“Aquí, a la UAB, ens és molt fàcil dur a terme aquest seguit d’activitats per dues raons bàsiques. La primera és que disposem d’un campus esplèndid que fa goig; l’altra raó, no menys important, és que tenim un programa quadriennal anomenat Campus SiS en el qual pretenem fer activitats de salut, prevenció i sostenibilitat que vagin lligades a la vida del campus”.

Cristina FernándezLa Cristina Fernández, estudiant de Periodisme, va ser una de les persones que va participar a la cursa popular. Per a ella, aquest és el primer any com a corredora a la Setmana SiS:

“És el primer any que participo a la cursa solidària. Ja havia participat a la cursa de la UAB que es va fer a la Vila, la del desembre. Em vaig assabentar per un amic, i jo informo a les meves amigues també. Tot és qüestió del boca a boca”.

Juntament amb la cursa i la caminada populars, l’altra activitat amb més afluència va ser la masterclass de balls llatins, el ZMBSAF, organitzada pel SAF. La majoria dels assistents eren noies, tot i que també hi va participar algun noi, tots amb ganes de ballar i de passar-s’ho d’allò més bé.

ZMBSAF
Una de les activitats que més gent va acollir va ser la masterclass de ZMBSAF, organitzada pel Servei d’Activitat Física.

A la Plaça Cívica, a més, va haver-hi tot un conjunt d’espais informatius que volien donar a conèixer propostes interessants, sobre salut, prevenció i sostenibilitat, a totes les persones que s’hi apropaven . Les paradetes de la ‘Fundació Autònoma Solidària’ i de l’associació ‘Espanya Ambiental’ en són dos exemples.

L'Associació Espanya Ambiental, en contra del malbaratament dels aliments
L’Associació Espanya Ambiental, en contra del malbaratament dels aliments

L'Associació Autònoma Solidària i l'Associació Espanya Ambiental, juntament amb els participants de la Cursa Popular
L’Associació Autònoma Solidària i l’Associació Espanya Ambiental, juntament amb els participants de la Cursa Popular esperant a fer la sortida

Aquestes, juntament amb la resta de variades activitats, balls de swing, arrossada popular, competicions de bàsquet 3×3, paradetes sobre salut, prevenció i sostenibilitat van formar part d’unes jornades en què el bon temps va lluir a tot el campus. En definitiva, una edició de la Setmana Saludable i Sostenible amb més afluència de gent.

La UAB consolida així la celebració d’una setmana pensada per a promocionar entre la comunitat universitària activitats que afavoreixin l’adquisició d’hàbits saludables, sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Aquí podeu veure el vídeo amb imatges de moltes de les activitats que van formar part de la Setmana Saludable i Sostenible!

– Sònia Rubio